۲۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بندرعباس - ایرنا - ۲۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی و همچنین مرکز آموزش جوار کارگاهی «شهید خلیل تختی نژاد » مدیریت تولید برق به صورت همزمان در هرمزگان با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، استاندار هرمزگان در حاشیه بهره‌برداری از این مراکز آموزشی با تاکید بر اینکه انطباق نقشه آموزشی کشور با نقشه توسعه استان یک نیاز جدی و ضروری است، گفت: نبود انطباق رشته‌های دانشگاهی در دانش آموختگان با نیازهای روز استان و نیاز صنایع، برای ما یک ضعف بود.

مهدی دوستی افزود: بنابراین نیاز بود برای حل این مشکل و تامین نیاز استان به نیروی فنی مهارتی به آموزش‌های مرتبط روی بیاوریم، بر همین اساس از مهرماه سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و ۱۲ هنرستان جوار مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در مهرماه امسال نیز ۱۵ هنرستان جوار فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که مجموع این ظرفیت ایجاد شده منطبق با نقشه توسعه استان بوده است.

وی بیان کرد: از این ۲۷ هنرستان جوار، بخشی به حوزه صنعتی و بخشی به حوزه کشاورزی اختصاص دارند که اولویت اصلی ما در حوزه صنعت بوده و بیشتر به این حوزه پرداخته شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: کاری که امروز انجام شد اقدامی خوب است و هنرستان‌ها در خود صنعت ایجاد می‌شوند و منطبق بر بهره وری نیز هست که صرفه جویی در اعتبارات و منابع مالی را درپی خواهد داشت، از سوی دیگر دانش آموزان با بستری که در حوزه‌ آشنایی مهارت آموزی برایشان فراهم می‌شود زمینه لازم برای جذب در صنعت موردنظر را نیز به دست خواهند آورد.

دوستی گفت: گام نهایی در حوزه آموزش، تضمین اشتغال است که برای این مسئله نیز در حال نهایی کردن برخی امور هستیم تا دانش آموختگان و آموزش دیدگان این آموزشگاه‌ها جذب صنایع شوند، این مسئله به نفع صنایع نیز هست که نیروی ماهر مورد نیاز را جذب می‌کنند.

 ۲۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

گفتنی است در ابتدای این مراسم استاندار هرمزگان با حضور در یادمان شهدا، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد و در پایان نیز از جمعی مدال آوران فنی مهارتی هرمزگان در سطح رویدادهای ملی و همچنین جمعی از خیران مهارتی استان تجلیل شد.


بزارک تصویر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha