امام جمعه تبریز: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به پیش ثبت نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید راهبردهای امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در این انتخابات برجسته تر شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نماز جمعه تبریز اظهار کرد: فرصت کافی برای تحقیق و بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات از مزایای قانون جدید انتخابات است که تا حدود زیادی می تواند به برگزاری انتخابات سالم کمک کند.

وی ادامه داد: همچنین مردم انقلابی نیز فرصت مناسبی دارند تا با تحقیق و رصد بیشتر اوضاع و رفتارهای داوطلبان برای انتخابات حداکثری و انتخاب هوشمندانه آماده شوند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره و اظهار کرد: آیا ۶۰ سال نسل کشی در فلسطین، دادن سلاح شیمیایی به صدام، قتل عام زن و کودک در ویتنام توسط غربی‌ها نقض حقوق بشر نیست؟

امام جمعه تبریز افزود: زندان‌ ابوغریب و زندان های متعدد دیگر و کشتارهای پاکستان و افغانستان نمونه ای از حقوق بشر غربی است و در غرب که شکنجه قانونی است آن وقت دم از حقوق بشر و دفاع از حرمت انسان و کرامت آن می‌زنند.

حجت الاسلام آل‌هاشم به برگزاری باشکوه دهه محرم امسال در ایران اسلامی و آذربایجان و تبریز اشاره و اظهار کرد: آیین ها و مناسک دینی از جمله مناسبت‌ها توان بسیج کنندگی دین و هویت جمعی یک ملت را نشان می‌دهد و محرم مهمترین آیین جمعی شیعیان است.

امام جمعه تبریز از عزاداری محرم به عنوان یک رسانه مهم و اصیل یاد کرد و گفت: رسالت این رسانه در دهه های متمادی برانگیختن یک حس جمعی در محبت به اهل بیت(ع) بوده که مانع فراموشی تاریخ و مسیرآن شده است و برهمین اساس دشمنان اسلام و انقلاب همواره بر تخریب این آیین تمرکز داشته اند.

ححت الاسلام آل هاشم گفت: با وجود تلاش جریان‌های ضددینی، عزاداری محرم امسال در گرمای تابستان به عظیم ترین شکل ممکن برپا شد و عظمت و باور مردم ایران به امام حسین(ع) را به تصویر کشید.

امام جمعه تبریز همچنین نسبت به ضرب و شتم خانم محجبه ای در شیراز توسط یک مرد اشاره کرد و گفت: سکوت در مقابل این خشونت علیه یک خانم محجبه در مقابل دخترش منجر به تشدید دو قطبی های اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری و سلیقه‌ای، از خانم تذکر دهنده دفاع کنند.

وی تاکید کرد: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند اعلام انزجار کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به گرم شدن زمین و مخاطرات آن اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه مسئولان وزارت نیرو آنگونه که باید این مخاطرات را جدی نگرفته‌اند، ما نیازمند تدوین سیاست‌های جدید در این حوزه هستیم با اینکه هر سال شاهد بدتر شدن بحران‌های کم آبی و مصرف بالای انرژی هستیم اما نتوانسته‌ایم چاره موثری برای حل این تهدید اجرایی کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم به روند خشکی دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: همه این مشکلات روز افزون وظیفه مدیران برای تنظیم برنامه‌های دراز مدت را گوشمزد می‌کند که باید با تدابیر علمی و صحیح با این مسائل برخورد کرد.

وی با اشاره به قطعی آب و برق در استان، گفت: ضمن اینکه مردم باید در مصرف انرژی از جمله آب صرفه‌جویی کنند اما دولت هم وظیفه دارد این مخاطرات را به حداقل برساند.

امام جمعه تبریز همچنین از حرکت اخلاق مدار و پهلوانانه فرزاد صفوی ورزشکاری که در پاراکاراته آسیا در فینال مسابقات برابر حریف عربستانی خود وقتی که به برتری دست یافت پس از اعلام نتیجه با سرعت به سمت حریف رفت و دست حریف عربستانی را بالا برد، تجلیل کرد.

امام جمعه تبریز: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

انتخابات مجلس دوازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha