۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۳۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85189130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سازمان ملل در خصوص افزایش خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان

 نیویورک – ایرنا- سازمان ملل متحد نسبت به افزایش چشمگیر حملات شهرک نشینان اسرائیلی  به مردم و اموال فلسطینی در کرانه باختری اشغالی هشدار داد و گفت در سال جاری تاکنون نزدیک به ۶۰۰ مورد از این قبیل حملات به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، سازمان حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که در شش ماه اول سال ۲۰۲۳, حدود ۵۹۱ حمله شهرک نشینان را در کرانه باختری اشغالی ثبت کرده و این حملات منجر به تلفات در میان فلسطینیان، خسارت مالی یا هر دو شده است.

ینس لرکه، سخنگوی این سازمان به خبرنگاران گفت: این آمار نشان دهنده میانگین ۹۹ حمله در هر ماه است و در مقایسه با میانگین ماهانه کل سال ۲۰۲۲ که ۷۱ مورد است، ۳۹ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: این حملات درحالی ادامه دارند که «تعداد چنین حملاتی در سال ۲۰۲۲ بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۶ زمانی که ما ثبت این حملات را آغاز کردیم، بود.»

پیش از این، محمد خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه ۵ مرداد ماه گفت: سازمان ملل متحد همچنان متعهد به کمک به فلسطینیان و اسرائیلی ها برای حل مناقشه و پایان دادن به اشغالگری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مقام ارشد سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین گفت: من عمیقاً از مقیاس خشونت و دامنه تخریب در هفته‌های اخیر به‌ویژه در عملیات ۳-۴ جولای (ژوئیه) نیروهای امنیتی اسرائیل و درگیری های مسلحانه متعاقب آن در جنین و همچنین حملات ماه گذشته که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را هدف قرار دادند، نگران هستم.

دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه افزود: من مجدداً از همه طرف‌ها می‌خواهم که گام‌های مشخصی برای کاهش تنش‌ها بردارند و اطمینان حاصل کنند که از همه غیرنظامیان محافظت می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان ملل همچنان به تماس‌های گسترده با همه طرف‌ها، از جمله مقامات منطقه‌ای، برای کمک به کاهش تنش‌ها و جلوگیری از آغاز مجدد خشونت، ادامه می دهد.

الخیاری گفت: چنین اقداماتی باید در تلاش های گسترده تر همه طرف ها برای احیای افق راه حل سیاسی و پرداختن به عوامل اصلی اختلافات ادغام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha