اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از سازمان انرژی اتمی بازدید می‌کنند

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان انرژی اتمی خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا از بازدید روز یکشنبه (۱۵ مردادماه) اعضای این کمیسیون از سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت:‌ پس از بازدید از سازمان انرژی اتمی و دیدار با مسوولان سازمان، در نشستی با حضور اعضای کمیسیون، برخی از مسائل این حوزه بحث و بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: همچنین روز دوشنبه (۱۶ مردادماه) بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی طرح نحوه واردات، تولید و بهره‌برداری از پرنده‌های هدایت پذیر با کاربرد غیرنظامی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط نیز قرار است روز دوشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این اعضای کمیسیون انرژی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اوایل مردادماه از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور و خدمات و دستاوردهای دانشمندان و تلاشگران این صنعت بازدید کرده بودند.

غرفه‌های توسعه کاربرد پرتوها در زندگی، توسعه کاربردهای فناوری پلاسما، تجهیزات ابزار دقیق هسته‌ای و چشمه‌های صنعتی، تولید و توسعه رادیوداروها و کیت‌های رادیودارویی، مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای ایران، زیست فناوری ایزوتوپی، کیت‌های ایزوتوپی تشخیصی، بومی‌سازی ساخت نیروگاه‌های اتمی، بومی‌سازی برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوابرد و اقتصاد معدن در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای از جمله بخش‌های این نمایشگاه بود که مورد بازدید نمایندگان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha