۱۰ مصدوم حادثه کارخانه‌ای در ارومیه مرخص شدند/ حضور به موقع آتش نشانان

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از حضور به‌موقع آتش‌نشانان در یک کارخانه و بستن شیر اصلی مخزن آمونیاک برای جلوگیری از فاجعه بزرگ خبر داد و گفت: ۱۰ نفر در این حادثه مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر رفع نشتی گاز آمونیاک در کارخانه تولیدی اظهار کرد: پس از تماس تلفنی نگهبان کارخانه با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی از نشتی گاز آمونیاک در این مرکز تولیدی، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه با توجه به حساسیت موضوع تیم مواد خطرناک HazMat این سازمان را به محل حادثه واقع در جاده مهاباد اعزام کرد.

حسین سرباز رشید اضافه کرد: به محض رسیدن آتش نشانان به محل حادثه و مشخص شدن محل نشتی گاز آمونیاک نسبت به زون بندی و همچنین ایمن سازی محل اقدامات لازم انجام یافته و سپس با استفاده از لباس های شیمیایی وارد محل و کانون نشتی شده و خود را به مخزن ۲ تنی آمونیاک این کارخانه رسانده و اقدام به بستن شیر اصلی کردند.

وی اظهار کرد: آتش نشانان پس از بستن شیر اصلی و انجام عملیات جستجو برای یافتن افراد محبوس در محوطه داخلی سردخانه کار خود را آغاز کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با توجه به نشتی گاز در محیط این کارخانه هفت نفر از کارگران این مجموعه دچار مسمومیت خفیف شده بودند که توسط آتش نشانان جهت انجام معاینات اولیه و نیز انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

رییس مرکز اورژانس آذربایجان غربی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر این حادثه ۱۰ نفر از کارکنان کارخانه مصدوم و توسط اورژانس به مراکز درمانی ارجاع شده بودند که همگی آنها ترخیص شدند.

فرزین رضازاده افزود: اقدامات درمانی لازم به صورت فوری برای این افراد انجام شد و مشکل خاصی برای آنان به وجود نیامده است.

به گزارش ایرنا، در صورت عدم حضور به موقع آتش نشانان صدمات زیان باری به کارکنان این کارخانه تولیدی وارد می‌شد که خوشبختانه این خطر رفع شد.

پوشیدن لباس مخصوص مواد شیمیایی آتش‌نشانان یکی از نکات قابل توجه در این امداد رسانی است.

استنشاق گاز آمونیاک می تواند سبب جاری شدن اشک از چشم و آبریزش بینی و در نهایت خفگی شود. تنها میزان کمی از این ماده کافی است تا صدمات جدی به بدن و مجرای تنفسی وارد شود.

هم چنین تماس پوستی این ماده سوختگی شدید و حتی خون‌ریزی را به همراه می‌تواند داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha