چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - چهل و ششمین دوره مسابقات قران کریم قزوین در مرحله استانی با شرکت ۹۷ نفر در آستان متبرکه امامزاده حسین (ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان، بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

علی عظیمی رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله شهرستانی و ابتدایی این مسابقات ۶۳۰ شرکت کننده داشتیم که ۹۷ نفر به مرحله استانی راه یافتندکه از این تعداد ۵۱ نفر برادر و ۴۶ نفر زن در حال رقابت هستند.

عظیمی با بیان اینکه رشته اذان صرفاً ویژه آقایان برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی اجرا می‌شود.

این مسوول، در خصوص نکات مهم ویژه متسابقین مرحله استانی تصریح کرد: شرکت کنندگان رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در مرحله استانی باید از ترجمه اجزای ۷ و ۸ قرآن کریم به‌صورت حضوری، پیش یا پس از ارائه تلاوت یا پاسخگویی به محفوظات به دو سؤال شفاهی پاسخ دهند.

عظیمی خاطر نشان کرد: این مسابقات از تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شده و مسابقات کشوری چهل و ششمین دوره به میزبانی خراسان شمالی در نیمه اول سال برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: داوران برجسته قرآن کریم قضاوت این مسابقات را برعهده دارند و مراسم اختتامیه استانی این دوره از مسابقات ۱۷ مرداد ماه در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha