شهریاری: موانع درآمدزایی پرسپولیس باید برطرف شود/ قانون سقف بودجه مشکلاتی را بوجود آورد

تهران- ایرنا- رییس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: در درآمدزایی مشکل داریم و این موضوع باید برطرف شود.

حسین شهریاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد شرایط حال حاضر باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این روزها تیم در حال آماده سازی است تا با شرایط خوبی کارش را از همین ابتدا پر قدرت در لیگ آغاز کند و امیدوارم فصل خوبی را پشت سر بگذاریم.

وی در مورد گلایه بازیکنان و سرمربی پرسپولیس از شرایط حال حاضر باشگاه افزود: مشکلات که همیشه وجود دارد اما در صدد رفع آن هستیم. مشکل اصلی ما این است که الان نمی‌دانیم که منابع اصلی ما از چه طریقی است. از سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان جداگانه درخواست کردیم که تکلیف ما را مشخص کنید تا رقابت در لیگ عادلانه باشد.

رییس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: تامین بودجه یکسال تیم فقط از طریق اسپانسر مقدور نیست چرا که حامی مالی تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز تیم را تامین می‌کند و اگر شرایط در بهترین حالت باشد این مقدار نهایت به ۴۰ درصد برسد اما باید شرایط به نحوی باشد که بتوانیم از پس مخارج بر بیاییم.

وی تاکید کرد: به غیر از پرسپولیس و استقلال، ۱۴ تیم دیگر وجود دارند که هر کدام منابع مالی شان معلوم است و می‌توانند تامین اعتبار کنند اما ما در زمینه تامین بودجه دچار مشکل هستیم و خواستار این هستیم تا هر چه زودتر از بین وزارت ورزش و وزارت اقتصاد بالاخره تکلیف  مشخص شود.

پس نقش هیئت مدیره در درآمدزایی چه می‌شود؟ رییس هیئت مدیره پرسپولیس در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: دنبال ایجاد درآمد پایدار هستیم و این موضوع زمان بر است. دنبال بررسی راهکارهایی هستیم تا شرایط را بررسی کنیم که پرسپولیس خودش درآمد داشته باشد حتی بیشتر از نیازهایش اما این موضوع دست کم دو تا سه سال دیگر زمان می برد.

شهریاری اضافه کرد: ما الان در بلاتکلیفی قرار داریم. باید موانع درآمدزایی برطرف شود. الان همه باشگاه ها راه درآمدی دارند به غیر از پرسپولیس و استقلال. دولت که ممنوعیت کمک مالی دارد، بودجه مشخص که نداریم، از حق پخش هم که درآمدی نداریم. برای اینکه رقابت عادلانه باشد باید تکلیف ما هم مشخص شود.

رییس هیات مدیره پرسپولیس با تاکید بر این که باید تکلیف حق پخش مشخص شود، گفت: ما از یکی از حقوق اصلی خود که بخش عمده‌ای از درآمد باشگاه است، محروم هستیم و سال گذشته هم جلساتی برگزار شد اما بی‌نتیجه بود و اتفاق خاصی نیفتاده است. مسوولان باید حتما در این زمینه فکر اساسی ونتیجه بخش کنند.

وی در مورد اظهارات درویش مدیرعامل باشگاه که گفته بود، کاش قهرمان نمی شدیم تا این مشکلات برای پرسپولیس به وجود نمی آمد، گفت: او هم قطعا برای موفقیت پرسپولیس تمام تلاشش را کرد و باز هم می کند. او به خوبی به عهدی که دارد عمل می کند تا دوباره پرسپولیس را قهرمان کند  با عشقی که به پرسپولیس دارد، پر تلاش کارش را پیش می برد.

رییس هیئت مدیره پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که از عملکرد درویش در راستای تقویت تیم راضی هستید یا خیر، گفت: مسلما درویش تلاشش را کرده و کار را پیش می برد. در این میان کمی و کاستی هایی هم بوده که به خاطر قانون سقف بودجه و این شرایط بلاتکلیفی به وجود آمده که از دست درویش و هیات مدیره خارج است. این اطمینان را می دهم که هر کس در باشگاه پرسپولیس تلاش می کند، هدفش تداوم روند موفقیت های تیم است و هم هیات مدیره و هم درویش و بازیکنان و کادر فنی و کارمندهای باشگاه تلاش می کنند تا دوباره موفقیت ها تکرار شود. این کمی و کاستی هایی که وجود دارد با مشخص شدن تکلیف رفع خواهد شد.

شهریاری در مورد اینکه آیا پرسپولیس و سایر تیم‌ها سقف بودجه را رعایت کردند، یا خیر، گفت: در پرسپولیس ما رعایت کردیم چون همه چیز شفاف است نمی توانیم بالاتر از آن هزینه کنیم اما در برخی از تیم ها فکر نمی کنم این اتفاقات رخ داده باشد. برای مثال ما به بازیکن خودمان برای تمدید قرارداد مبلغی پیشنهاد دادیم که معقول بود اما زمانی که او آن را نپذیرفت و با مبلغی بالاتر به تیم دیگری رفت و یا می‌شنویم که چه مبالغی به برخی بازیکنان پیشنهاد می شود مسلما با آن نمی توان سقف را رعایت کرد.

وی در مورد اینکه آیا با ریخت و پاش تیم های عربستانی، پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا می تواند با آنها رقابت کند، گفت: در جام جهانی تیم‌های پر ستاره بودند که همان اول حذف شدند. ریخت و پاش و هزینه زیاد موفقیت نمی‌آورد بلکه مدیریت و برنامه‌ریزی است که عامل موفقیت می شود. با برنامه و تدبیر تلاش می کنیم تا همه پرسپولیس را به عنوان یک مدعی در آسیا باز هم ببینند.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس در مورد اینکه گل‌محمدی صراحتا اعلام کرده که یک دروازه‌بان و مهاجم می‌خواهد، گفت: قطعا بررسی و خواسته‌هایش برآورده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha