۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85191071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب جدید بنیاد فارس‌شناسی به کتابفروشی‌ها آمد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85191071
کتاب جدید بنیاد فارس‌شناسی به کتابفروشی‌ها آمد

شیراز - ایرنا - کتاب «احوال و مجموعه‌ آثار شیخ کبیر شیراز، ابن خفیف» به همت بنیاد فارس‌شناسی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کتاب نوشته زرین‌تاج واردی و زهرا ریاحی زمین است و در ۲ بخش زندگی‌نامه‌ عبدالله‌ بن خفیف و آثار او جمع‌آوری و تالیف شده است.

زرین‌تاج واردی، استاد دانشگاه درباره این کتاب گفت: این اثر کامل‌ترین منبع از زندگی و آثار ابن‌خفیف است و تاکنون هیچ پژوهش مستقلی درباره‌ زندگی و آثار ابن‌خفیف انجام نشده است.

وی افزود: در این پژوهش از کهن‌ترین متن‌های حاوی اطلاعاتی درباره‌ زندگی ابن‌خفیف استفاده و در مدت پنج سال با مطالعه‌ همه‌ منابع فارسی و عربی نگاشته شد.

مولف کتاب تازه بنیاد فارس شناسی گفت: در این اثر زوایای زندگی این عارف شیرازی نگارش و تلاش شده تا هیچ نکته‌ای ناگفته باقی نماند.

واردی اضافه کرد: در بخش دوم این کتاب همه آثار ابن خفیف از نسخه‌های معتبری که به بیشتر در ترکیه موجود است، جمع‌آوری شده و با توجه به اینکه هدف معرفی ابن خفیف و گردآوری مکتوبات او بوده، آثار این عارف تصحیح نشده است.

عبدالله ابن خفیف شیرازی، معروف به شیخ کبیر، از مشایخ پرآوازه‌ قرن سوم و چهارم هجری قمری در شیراز و از بنیان‌گذاران عرفان و تصوف فارس است.

شیخ کبیر از نخستین کسانی است که کانون تصوف ایران را از شرق به فارس منتقل کرد و این خطه پس از او مهد پرورش و تربیت خیل عظیمی از عرفا، صوفیه و ادبا، از جمله «روزبهان» و «سعدی» شیرازی شد که از افکار او تاثیر پذیرفتند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha