یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای مرمت اضطراری حمام چاله خمین تخصیص یافت

خمین - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین از تخصیص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت اضطراری حمام چاله (حمام اسلامی) در این شهرستان خبر داد

«علی مشهدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: مرمت این حمام تاریخی، به دلیل رفع خطر ریزش سقف‌ها در دستور کار جدی است.

وی توضیح داد: این بخش از عملیات پشت بام شامل آواربرداری، تقویت اتاق‌ها، مرمت قسمتی از تاق‌های ریخته شده و ساماندهی هواکش‌ها است.

مشهدی یادآور شد: حمام چاله یا حمام اسلامی واقع در مرکز بافت تاریخی شهر خمین، متعلق به اواخر دوره قاجاریه و اوایل پهلوی اول است و تا ۱۵ سال گذشته مورد استفاده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان افزود: پرونده این اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی توسط کمیته فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی تهیه و به وزارتخانه ارسال شده است.

مشهدی گفت: حفاظت، نگهداری و مرمت اصولی آثار تاریخی در بافت‌های تاریخی علاوه بر حفظ هویت شهری، می‌تواند در جذب گردشگر و توسعه پایدار محله‌های تاریخی تاثیر گذار باشد.

شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب در ۶۱ کیلومتری جنوب اراک قرار دارد که مهمترین آثار تاریخی آن سنگ نگاره‌های تیمره، دستکندها، بیت تاریخی امام خمینی(ره)، تیمچه بازار، قلعه‌های تدافعی، کبوترخانه‌ها، قلعه سالار محتشم و ۲۴ بقاع متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha