مشاور رئیس جمهور:اهانت به قرآن توهین به ۲میلیارد مسلمان است

مشهد-ایرنا- مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: قرآن کریم مورد احترام همه ادیان آسمانی و اهانت به این کتاب آسمانی توهین به حدود ۲ میلیارد مسلمان در جهان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی در همایش علمای شیعه و اهل سنت تربت جام در محکومیت اهانت به قرآن کریم افزود: امام حسین(ع) هم جایگاه ویژه ای میان مذاهب اسلامی و حتی دیگر ادیان الهی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر توجه به مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید به موضوع شعور و بینش والا در این آیینها هم توجه کرد تا زندگی مسلمانان در جامعه اسلامی مانند شیوه زندگانی آن حضرت شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین بر پیگیری مسایل اقوام و مذاهب اسلامی در سطح ملی و حاکمیتی نیز تاکید کرد.

این نشست با حضور نخبگان و طلاب و علمای سنی و شیعه در مدرسه علمیه اهل سنت "فخرالمدارس" تربت جام برگزار شد و حجت الاسلام حسین اسلامی و مولوی جامی الاحمدی ائمه جمعه شیعه و سنی شهر تربت جام در سخنانی اهانت به قرآن کریم در کشورهای غربی را محکوم کردند. حاضران در این نشست نیز آتش زدن قرآن در چند کشور اروپایی را محکوم نمودند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی و تلفیقی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

اقدام های مکرر در زمینه هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان در سوئد و دانمارک از ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ تاکنون، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha