۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85191844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هم‌گامی کمیته المپیک با زمان‌بندی کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی

تهران- ایرنا- کاروان ایران درحالی در کم‌تر از یک ماه و ۱۵ روز دیگر راهی هانگژو خواهد شد که کمیته ملی المپیک از زمان‌بندی کمیته برگزاری بازی‌ها به هیچ‌عنوان عقب نیست و هم‌زمان کمیته، امور مربوط به المپیک پاریس را نیز به‌خوبی پیش می‌برد.

به گزارش ایرنا، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک صراحتا از پایان تمامی فرصت‌ها برای فدراسیون‌های ورزشی جهت معرفی ورزشکاران اعزامی‌شان به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی خبر داد؛ رقابتی که از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و کاروان ایران با وجود کامل نشدن لیست اسامی ورزشکاران (به دلیل تعلل برخی فدراسیون‌ها) به لحاظ روند عمومی و رعایت زمان‌بندی ارسال شده توسط کمیته برگزاری بازی‌ها به کشورهای حاضر برای انجام امور مربوط به ثبت‌نام‌ها، صدور IDکارت‌ها و...، اصلا عقب نیست.

کمیته ملی المپیک ایران که در حال نهایی کردن لیست اسامی اعضای کاروان اعزامی، اعم از ورزشکاران و سایر همراهان است، از این هفته امور مربوط به رزرو بلیت‌ هواپیما، تهیه اقلام مورد نیاز کاروان و ورزشکاران و نهایی کردن لباس کاروان را استارت می‌زند.

این هفته، کمیته برگزارکننده بازی‌ها ارسال IDکارت‌های اعضای کاروان را آغاز می‌کند و کمیته‌های ملی المپیک از جمله کمیته ملی ایران باید اطلاعات درج شده در IDکارت‌ها را به‌صورت دقیق با مسئولان برگزارکننده بازی‌ها در هانگژو تطبیق دهند. چراکه IDکارت‌ها حکم روادید را دارد و تطابق کامل اطلاعات مندرج در آن با پاسپورت افراد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در کنار اقدامات اولیه و لازم برای اعزام کاروانی بی‌نقص به هانگژو، انجام تست‌های پزشکی برای کلیه افراد اعزامی به هانگژو نیز در دستور کار کمیته ملی المپیک قرار گرفت و تاکنون ورزشکاران اعزامی چند مرحله تست پزشکی طی سه هفته در ستاد پزشکی مجموعه ورزش آزادی را پشت سرگذاشته‌اند و گفته می‌شود انجام تست پزشکی کلیه اعضای کاروان طی ۶ هفته به‌طول خواهد انجامید.

ضمن این‌که مرکز نظارت بر تیم‌های ملی نیز مباحث فنی کاروان را رصد کرده و تحت کنترل دارد.

هم‌زمان با انجام کلیه امور مربوط به اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی، کمیته ملی المپیک اقدامات اولیه مربوط به کاروان المپیک را هم استارت زد و در کنار آن سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جلسه سرپرستان کاروان‌های المپیک حضور یافت.

آخرین جلسه سرپرستان کاروان‌های المپیک درحالی اوایل مردادماه برگزار شد که ۲ نماینده از ایران در این نشست حضور داشتند. این درحالی است که برخی کشورها از جمله آمریکا، ژاپن، ایتالیا، مجارستان و... ۴ الی ۵ نماینده در این نشست داشتند که طی روند صدور IDکارت‌ها، چگونگی و مراحل ثبت‌نام اعضای کاروان و نیز رقابت‌هایی که در زمره انتخابی المپیک محسوب می‌شوند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این درحالی است که گفته می‌شود ۷۰ درصد از دهکده بازی‌های المپیک در پاریس آماده شده و در نشست اخیر، سرپرستان کاروان‌های المپیک در چند گروه از دهکده بازی‌ها بازدید کردند.

ضمن این که در این سفر دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران ملاقات‌های رودررویی نیز با واحدهای مختلف کمیته برگزاری بازی‌های المپیک از جمله واحدهای اسکان، مسابقات، مالی، فنی و... داشت و در جریان آخرین امور مربوطه قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha