۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85192380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاهور قلب فرهنگی پاکستان میزبانی همایش تقویت گردشگری با ایران

اسلام‌آباد- ایرنا- همایش تقویت روابط دوجانبه ایران و پاکستان با تمرکز بر همکاری‌های گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و مقامات ایالت پنجاب در شهر لاهور به عنوان قلب فرهنگی همسایه شرقی برگزار شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، گردهمایی باشکوه گردشگری و تقویت روابط دوجانبه ایران و پاکستان در لاهور با حضور گردانندگان تور و آژانس‌های مطرح گردشگری ایالت پنجاب برگزار شد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، مهران موحدفر سرکنسول ایران‌، جعفر روناس وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور و آصف بلال لودهی معاون وزارت گردشگری ایالت پنجاب در این همایش حضور داشتند.

ضرغامی در سخنانی در این مراسم گردشگری را اولویت دولت ایران دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار پاکستانی از ایران و بیش از ۶۵ هزار ایرانی از پاکستان دیدن کردند.

وی همچنین به ظرفیت‌های قوی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی پاکستان، تنوع غذاهای محلی، فرهنگ و مهمان‌نوازی مردم این کشور اشاره کرد.

ضرغامی در ادامه گفت: این منطقه غنی از لحاظ فرهنگی دارای ظرفیت‌های فراوانی برای رونق گردشگری است و نیاز به آگاهی بیشتر برای جذب گردشگر دارد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران در ادامه پیشنهاد کرد مجسمه فردوسی شاعر پرآوازه فارسی در محلی در لاهور نصب شود و متقابلاً مجسمه یک شاعر ملی پاکستان در ایران نصب شود.

آصف بلال لودهی معاون وزارت گردشگری ایالت پنجاب نیز در این همایش تاکید کرد که هدف از برگزاری این رویداد تقویت روابط دوجانبه با ایران از طریق گردشگری است.

وی گفت: همکاری هر دو کشور و ارائه فرصت‌های گردشگری امن و راحت برای مسافران ضروری است. دعوت از گردانندگان تور و آژانس‌های مسافرتی نیز در راستای هدف کاهش مشکلات سفر و دسترسی بیشتر به گردشگری خواهد بود.

این مقام مسئول افزود که پاکستان دارای پتانسیل قابل توجهی برای گردشگری پزشکی، اکوتوریسم و اشکال مختلف گردشگری است.

براساس این گزارش، در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران به لاهور اویس رئوف رئیس دانشگاه لاهور و تهیه کننده فیلم به دیدار ضرغامی رفت و طرفین پیرامون همکاری‌های هنری و سینمایی از جمله ساخت و تولید مشترک فیلم و سریال گفت وگو کردند.

وزیر میراث فرهنگی در این دیدار پیشنهاد تبادل هیات‌های علمی و گردشگری میان ایران و پاکستان را مطرح کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه بود.

نشست فرهنگی علمی در خانه فرهنگ ایران در لاهور با حضور فرهیختگان هنری و اساتید زبان فارسی دانشگاه‌های این شهر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha