مشارکت زندانیان در فعالیت‌های اصلاحی موجب تحقق سند تحول قضایی است

شیراز-ایرنا-معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: مشارکت زندانی در فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی بخشی از سند تحول قضایی است و به باز اجتماعی‌سازی و در نهایت بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه می‌انجامد.

به گزارش ایرنا، معاون راهبردی قوه قضاییه که در قالب هیأت همراه رئیس قوه قضاییه، به فارس سفر کرده است، با حضور در زندان مرکزی شیراز از بخش‌های مختلف این موسسه کیفری بازدید کرد.

این بازدید که به مدت چهار ساعت به طول انجامید، محمد صاحبکار خراسانی ضمن حضور در اندرزگاه‌های مختلف از نزدیک با زندانیان به گفتگو پرداخت و وضعیت نگهداری و ارائه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به آنان را بصورت میدانی مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین در مراکز حرفه آموزی و اشتغال مولد زندانیان نیز حضور یافت و روند آموزش ، توانمندسازی زندانیان و فراهم کردن فرصت اشتغال مولد ضمن حبس آنان را بررسی کرد.

معاون راهبردی قوه قضاییه در حاشیه این بازدید ضمن تشریح اهداف سفر رییس قوه قضاییه به فارس، به بیان رسالت معاونت راهبردی در حوزه تحول و تعالی نظام قضایی پرداخت و گفت: مهم‌ترین رسالت این معاونت تدوین و پیگیری روند اجرای سند تحول قضایی است.

صاحبکار خراسانی با بیان اینکه جایگاه و سهم سازمان زندان ها در اجرای سند تحول قضایی مهم است، گفت: علاوه بر مبحث نگه‌داری هدفمند زندانیان، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال ضمن حبس مولد برای آنان و فراگیرسازی این رویکرد از جمله شاخص‌هایی است که عملکرد سازمان زندان‌ها، مدیران کل زندان‌های استان‌ها و مدیران زندان‌ها با آن ارزیابی و پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: از نگاه نظام قضایی کشور، اعطای هدفمند امتیازات به زندانیان واجد شرایط که در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی زندان مشارکت می‌کنند، به‌عنوان یک هدف ترسیم شده است و اراده دستگاه قضایی این است که زندانی ترغیب شود تا در این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد زیرا تاثیر حضور وی در فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به باز اجتماعی سازی و در نهایت بازگشت سعادتمندانه وی به جامعه می‌انجامد.

وی در ادامه با مطلوب ارزیابی کردن اقدامات، عملکرد و برنامه‌های جاری در زندان مرکزی شیراز، مدیریت موثر را در راستای تحقق سند تحول قضایی بسیار موثر و کارامد توصیف کرد.

صاحبکار خراسانی در خاتمه با بیان اینکه اختیار اعطای امتیازات، تسهیلات قضایی و ارفاقات حقوقی در اختیار مقامات قضایی به ویژه دادستان، معاونین دادستان و قضات ناظر بر زندان‌ها است گفت: انتظار ما از زندانیان این است که از فرصت‌های فراهم شده در زندان به منظور اصلاح و تربیت، ارتقا مهارت‌های اساسی زندگی و فراگیری حرفه و فن که موجبات اشتغال آنان پس از آزادی را فراهم می‌آورد استفاده حداکثری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha