۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85192702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش کامل فیبرنوری در چهارباغ البرز

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85192702
پوشش کامل فیبرنوری در چهارباغ البرز

کرج مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از اجرای کامل طرح دسترسی به فیبر نوری برای کسب و کار در شهرستان چهارباغ در این استان خبر داد.

"مهدی یوسف زاده" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح حدود ۴۵ کیلومتر اجرای فیبر در مسیرهای اصلی انجام و دسترسی خانوار و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت این شرکت از طریق FTTH و VDSL با سرعت مطلوب فراهم شده است.

وی اظهار کرد: پوشش در نقاط یاد شده به صورت کامل فراهم شده اما به منزله دریافت سرویس نهایی نیست و کاربران باید در این نواحی متقاضی دریافت سرویس و مودم باشند که این مهم در حال حاضر فراهم است.

وی گفت: با ارایه درخواست متقاضیان، شرکت مربوطه مکلف است طی مدت یک ماه دسترسی نهایی کاربر به پورت FTTH را فراهم کند و با توجه به توسعه فیبر و امکان توسعه سایر سرویس ها برای مثال تا کنون پنج هزار پورت خط تلفن، ADSL و VDSL به ساکنین شهرک ابریشم توسط این شرکت واگذار شده است.

یوسف زاده تاکید کرد: با توجه به نوع پروژه و مراحل مختلف و پیچیده طراحی، اجرا و پیاده سازی این طرح سرعت عمل شهرداری ها در این طرح بسیار حایز اهمیت بود که این مهم با دستور استاندار البرز سرعت گرفته است.

وی افزود: در تلاشیم به زودی در همه ۱۷ شهر استان البرز شاهد اجرای این طرح باشیم و اقدامات باقیمانده در شهرای در حال اجرا نیز با سرعت بیشتری دنبال شده و به پوشش کامل برسند.

وی گفت: این طرح ملی یک اقدام جدی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات پهنای باند در استان ها قلمداد شده و باعث توسعه دسترسی، سواد اطلاعاتی و اقتصاد دیجیتال در کشور خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha