۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85192795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار مشاور عباس با رییس شاباک/ تداوم همکاری های امنیتی علیه مقاومت

تهران - ایرنا - کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از دیدار رییس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) با مشاور «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد و افزود که دو طرف درباره افزایش همکاری های امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارشروز سه شنبه ایرنا به نقل از کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، «رونین بار» رئیس شاباک دوشنبه شب با «حسین الشیخ» مشاور محمود عباس و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) دیدار و گفت وگو کرد.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، در این دیدار درباره راهکارهای تقویت مالی تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت رژیم صهیونیستی از آن و همچنین افزایش همکاری های امنیتی بحث و تبادل نظر شد.

در همین حال، بنابر اعلام این کانال صهیونیستی، «بزالل اسموتریچ» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم اعلام کرده که وی هیچ مصوبه ای را که شامل ارائه کمک های اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین باشد، امضا نخواهد کرد.

این در حالی است که به نوشته این کانال، به تعویق انداختن زمان پرداخت بدهی های تشکیلات خودگردان فلسطین به رژیم اشغالگر قدس به مدت دو سال، نیازمند تایید اسموتریچ است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام نظامی این رژیم اعلام کرد که تصمیم کابینه برای ارائه تسهیلات اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین که در جلسه گذشته خود اعلام شد، قابل تغییر نیست.

این کانال تلویزیونی همچنین از قول سران تل آویو به واشنگتن برای تصویب این کمک ها طی روزهای آینده خبر داد.

پیشتر سران صهیونیست از جمله خود نتانیاهو، تشکیلات خودگردان فلسطین را در خدمت منافع و اهداف رژیم صهیونیستی دانسته بود و گفته بود که باید از فروپاشی آن جلوگیری کرد اما به فکر رئیس جدیدی برای آن بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) گفته بود که این رژیم آماده دوران گذار از «محمود عباس» می شود.

وی افزود: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می کند.

تماس های تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی درحالی برگزار می شود که مردم و گروههای مقاومت فلسطین تاکنون بارها خواهان توقف آن شده اند. آنها این تماس ها و همکاریهای امنیتی را علیه مبارزه ملت فلسطین و نیروهای مقاومت می دانند و می گویند که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به نیابت از اشغالگران علیه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی عمل و آنها را بازداشت یا درباره آنها به رژیم صهیونیستی اطلاع می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha