اصحاب رسانه، وجدان بیدار و مشعل داران آگاهی بخش جامعه‌اند

تهران- ایرنا- وزرا و مدیران دولت سیزدهم در پیام‌های جداگانه به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، این روز را به اصحاب رسانه تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت روز خبرنگار که مصادف با ۱۷ مرداد است، وزیران، معاونان و مدیران بخش‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی کشور با صدور پیامی، این روز را به خبرنگاران تبریک گفتند.

وزیر راه و شهرسازی: اصحاب رسانه، وجدان بیدار و مشعل‌داران آگاهی بخش جامعه‌اند

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی با گرامیداشت نام و یاد بلند شهدای رسانه، روز خبرنگار را به اهالی عرصه قلم و خبر تبریک گفت. در متن پیام وی آمده است:

«ن و القلم و ما یسطرون»؛ اصحاب رسانه وجدان بیدار و مشعل داران آگاهی بخش جامعه‌اند که متعهدانه تلاش می‌کنند، چون دیده‌بانی هوشیار که روز و شب خویش را به دنبال یافتن حقیقت و آگاهی بخشی به مردم است، بازتاب‌دهنده اخبار، رویدادها، دستاوردها و البته کژی‌ها و نادرستی‌ها باشند و با روایتگری صادقانه، بر سایه‌ها و تاریکی‌ها نور بیافکنند و شفافیت و حقیقت را در معرض دید مردم قرار دهند.

وزارت راه و شهرسازی نیز، همواره با اتکا به خبرنگاران خبیر و صادق، به اطلاع رسانی از فعالیت‌هایش پرداخته است. اینجانب ضمن گرامی داشت نام و یاد بلند شهدای رسانه و تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، از همکاری‌های اهالی قلم و مطبوعات و به ویژه خبرنگاران در انعکاس اخبار حوزه راه و شهرسازی، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

از خداوند متعال، توفیق روز افزون و سلامتی، برای تمام خبرنگاران کوشا و سخت‌کوش و همه فعالان در عرصه حساس رسانه‌ای کشور را مسالت دارم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ایجاد امید در میان مردم از رسالت‌های اصحاب رسانه است

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در پیام خود گفت: روز خبرنگار را به همه تلاشگران این عرصه تبریک می‌گویم و یاد وخاطره همه شهدای رسانه را گرامی می‌دارم. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی کشور، یکی از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه این است که در کنار بیان انتقادات، با تبیین پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای نخبگان در عرصه‌های مختلف، در بین مردم و جوانان امید ایجاد کنند.

وزیر نیرو: چشم امید وزارت نیرو به رسانه‌ها است

«علی‌اکبر محرابیان» در پیام خودنوشت: هفدهم مرداد هر سال، یادآور فرصتی است گران‌بها برای پاسداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه، تمام داشته‌های مادی و معنوی خود را فدای این عرصه می‌کنند.

مشارکت و نقش‌آفرینی ارزنده رسانه‌ها در یک سال گذشته و به‌ویژه در تابستان گرم ۱۴۰۲ موجب شد که مردم عزیز ایران همراهی بسیار خوبی با برنامه‌های مدیریت مصرف آب و برق داشته باشند و نتیجه این تعامل و همراهی خدمات‌رسانی پایدار آب و برق در زمان اوج مصرف است.

وزارت نیرو با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های خود به دنبال تحقق اهداف تعیین شده دولت است و در این چارچوب چشم امید به رسانه‌ها برای انعکاس اقدامات، تلاش‌ها، دغدغه‌ها به مردم دارد.

روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه به‌ویژه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه نیرو که جزو کوشاترین و بااخلاق‌ترین‌ها در رسانه هستند؛ تبریک و تهنیت می‌گویم.

وزیر صمت: حقیقت‌جویان مسیر تحقق آرزوهای بزرگ ملت ایران

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتشار پیامی گفت: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» هفدهم مردادماه فرصت مغتنمی است برای قدردانی از فرهیختگان و حقیقت‌جویانی که در مسیر تحقق آرزوهای بزرگ ملت ایران رسالت آگاهی‌بخشی و روشنگری خود را به منصه ظهور نشاندند.

تقارن روز خبرنگار امسال با روزهای روایتگری بزرگ پیام‌آور نهضت حسینی حضرت زینب (س)، تداوم نبرد جبهه حق علیه باطل و اهمیت جهاد تبیینِ مدنظر رهبر معظم انقلاب، را متذکر می‌شود.

اینجانب بر خود فرض می‌دانم به نمایندگی از خانواده بزرگ تولید و تجارت این روز عزیز را به همه خبرنگاران محترم و خانواده بزرگ رسانه‌ای کشور که همواره بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری را با همراهی هوشمندانه و نقد دلسوزانه، یاری کرده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور: مراقبت از منابع ملی جز با حق‌طلبی ممکن نمی‌شود

«علیرضا شهیدی»، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به مناسبت روز خبرنگار گفت: ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، روز پاسداشت مقام انسان‌هایی است که برای دستیابی به حقیقت و انتشار اخبار از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند؛ بدون شک مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم جز با حق‌طلبی، شجاعت و صداقت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.

امروز دو رسالت «جهاد تبیین و جهاد تصمیم» پیش روی همه ماست و خبرنگاران می‌توانند در این دو وظیفه همگانی نقشی بی‌بدیل ایفا کنند.

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند؛ از همین روی بر خود وظیفه می‌دانم ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و مدافعان راستین حقیقت، ناب‌ترین مراتب سپاس و احترام خود را به‌پاس تلاش‌های بی‌دریغ و ارزشمند اصحاب رسانه که طی سال‌های متمادی دست در دست روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نهادند و در وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی عرصه علوم زمین کشور عزیزمان یاری‌رسان این بخش بوده و هستند؛ تقدیم دارم.

همچنین یادی می‌کنم از شهید محمود صارمی که ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به دست عوامل آمریکا و نیروهای طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی کشور، هفدهم مردادماه هر سال را به‌عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: در انعکاس صدای مردم، مانا باشید

«مجید عشقی» به مناسبت روز خبرنگار گفت: در تلاش برای انعکاس صدای ذی‌نفعان و نگارندگان حقایق مهم‌ترین بازار اقتصادی کشور مانا باشید.

نگارندگان خبر در تلاش برای نگارش حقایق و احقاق حقوق فعالان، سرمایه‌گذاران، سهام‌داران و متولیان بازار سرمایه برای ایجاد بستر مناسب و صیانت از حقوق سهام‌داران هستند.

حضور و استمرار بر رسالت حرفه‌ای‌تان امیدبخش وجود یارانی بی‌طرف، قاضیانی منصف و همراهانی برای ثبت حقایق روزهای کاری است.

تلاشمان اعتلای بازار سرمایه، صیانت از حقوق سهام‌داران، ارتقای سواد مالی و ایجاد بازاری سالم است؛ در این مسیر سخت، صبورانه همراه ما بوده و در فضایی موازی برای همین اهداف تلاش کرده‌اید.

تبریک به مناسبت روز خبرنگار وظیفه‌ای فراتر از یادآوری یک مناسبت تقویمی است که قدردانی از هر لحظه حضورتان در فراز و فرودهای بازار سرمایه است.

اعتقادمان، اعتماد بر اصحاب رسانه است برای احقاق حقوق ذی‌نفعان، رساندن صدای فعالان و تحلیل‌های درست از تصمیمات متولیان ارشد نظام که بر روند بازار سرمایه به‌عنوان آینه تمام‌نمای اقتصاد کشور تأثیری همیشگی دارد. در تلاش برای انعکاس صدای ذی‌نفعان و نگارندگان حقایق مهم‌ترین بازار اقتصادی کشور مانا باشید.

رئیس اتاق تعاون ایران: انعکاس واقع‌بینانه و هنرمندانه اقدامات جاری

«بهمن عبداللهی»، رئیس اتاق تعاون ایران گفت: فرارسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را به خبرنگاران به‌ویژه اصحاب رسانه بخش تعاون تبریک عرض می‌کنم.

تقارن این روز با ایام محرم، تداعی نقش بی‌بدیل پیام‌آور بزرگ نهضت کربلا و خبرنگار واقعی وقایع عاشورا که پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال هنوز تازگی و نشاط آفرینی تقابل حق و باطل و ماندگاری جاودانه قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش از آن متبلور است.

قطعاً نقش مؤثر خبرنگاران در بزنگاه‌های حساس و سخت که حتی تا پای تقدیم جان‌ عزیزشان از یاد آزاداندیشان و آحاد مردم رخت نخواهد بست، انعکاس واقع‌بینانه و هنرمندانه اقدامات جاری و برنامه‌های آتی سازمان‌ها از سوی جامعه خبری نقش پیشران در مسیر رو به آینده روشن کشور دارد.

سرپرست هیات عامل ایمیدرو: نقش بی‌بدیل خبرنگاران در حوزه معدن و صنایع معدنی

«محمدرضا موثقی نیا» در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: بخش معدن و صنایع معدنی بیش از یک دهه است که توانسته توجه بسیاری از کارشناسان و سرمایه‌گذاران را به سمت این گنجینه پنهان جلب کند. بی‌تردید نقش خبرنگاران و اهالی رسانه در پیمودن این مسیر، بی‌بدیل بوده است و پس از این نیز با تلاش، آگاهی‌رسانی و همت این عزیزان پربارتر خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است فعالان عرصه خبر با انتشار اخبار، گزارش و تحلیل‌های خود فضای مساعدی را برای هدایت منابع به این بخش و رفع دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و چالش‌های پیش‌روی آنها فراهم کرده‌اند. اگرچه دولت در تعامل با قوای مقننه و قضائیه تلاش می‌کند با تحول در بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه، تولید، اشتغال و درآمدزایی را برای کشورمان به ارمغان آورد، اما نیک می‌دانیم که این اهداف با همراهی فعالان رسانه به نتیجه خواهد رسید.

هفدهم مرداد به نام روز خبرنگار در تقویم سالانه کشورمان ثبت شده، روزی که با یاد و خاطره شهدای جبهه خبر، مزین شده است. اینجانب صمیمانه به نمایندگی از خانواده بزرگ ایمیدرو، این روز را خدمت تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر تبریک می‌گویم و با توکل بر پروردگار یکتا، آرزوی روزهای درخشان برای ایران عزیز و حوزه معدن و صنایع معدنی دارم، آرزویی که با تلاش همه‌جانبه همکاران ایمیدرو و سایر بخش‌های مرتبط و به‌ویژه همت و قلم توانای خبرنگاران گرانقدر عینیت خواهد یافت.

رییس سازمان ملی استاندارد: تلاش خبرنگاران بر صید دل‌های حقیقت‌طلب است

«مهدی اسلام پناه» رییس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در پیامی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک گفت.
متن پیام به این شرح است:

«جان» نباشد جز «خبر» در آزمون  **   هر که را افزون خبر جانش فزون‏

جان ما از جان حیوان بیشتر     **     از چه ز آن رو که فزون دارد خبر

 
پیام‌آوران و رسولانِ عظام خداوند و در رأس آنان، مَظهَر رَحمَةٌ لِلعالَمین، حضرت محمّد اَمین‌، بزرگ‌ترین خبرداران و خبرنگاران عالَمند که چشم و گوش ما ساکنان عالَم ناسوت را بر حقایق و اخبارِ عالَم ملکوت گشودند و بنا به گفتۀ مولانا، بدین‌طریق، جان ما را افزودند و انسان بودن‌مان را تعالی بخشیدند. ایشان، «صِدق مُخبِری» که برخاسته از سجایای اخلاقی آنها بود و «صِدق خبری» که لازمۀ شأن نبوّت آنان بود را در حدّ کمال و تمام داشتند و از این رو ذهن و ضمیر آدمیان را جذب و شیدای خود کردند.
مایلم روز خبرنگار را به همه زحمتکشان شریف این عرصه که همواره تمامی تلاش خود را -در حدّ طاقت بشری- با رعایت استانداردهای حرفه ای و اخلاقی، برای تحقّق دو صفت پیامبرانه «صدق مُخبری» و «صدق خبری» و صید دل‌های حقیقت‌طلب به کار می‌بندند، تبریک بگویم و بهروزی و کامیابیِ این عزیزان را در راه خطیری که برگزیدند و نیز صحّت و توفیق برای وجود شریف خود و خانوادۀ گرانقدرشان را از خداوند بزرگ مسالت کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha