۱۳۰ هکتار از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی استان بوشهر بازپس گرفته شد

بوشهر – ایرنا – مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: ۱۳۰ هکتار از زمین‌های راکد شناسایی شده در شهرک‌های صنعتی استان شناسایی و بازپس‌ گرفته شد.

به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار و روز صنایع کوچک اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران سرمایه‌گذارانی که اقدام به گرفتن زمین در شهرک‌های صنعتی کرده اما هیچ فعالیتی در آنها انجام نداده‌اند باید زمین‌ها بازپس گرفته و در اختیار سرمایه‌گذار جدید قرار گیرد.

وی افزود: در سال جدید هم نخستین جلسه داوری در خصوص شناسایی زمین‌های راکد برای تعیین تکلیف ۲۶پرونده برگزار شد و داوری دوم هم در شهریورماه برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال چهار داوری پیش‌بینی شده و تلاش می‌شود زمین‌هایی که به نوعی فعالیت در آنها انجام نمی‌شود آزاد سازی و در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار گیرد.

۱۳۰ هکتار از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی استان بوشهربازپس گرفته شد

وی اضافه کرد: صدور سند مالکیت از موضوع‌هایی مهم در شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که سرمایه گذار با آرامش اقدام به کار و فعالیت کند.

به گفته حسینی در همین ارتباط تعدادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که فاقد سند بودند و اسناد آنها دارای مشکل بود با همکاری مجموعه منابع طبیعی، امور اراضی، راه وشهرسازی و ثبت اسناد و املاک سند آنها صادر شده است.

وی در خصوص فعال کردن صنایع راکد استان گفت: تعهد سال گذشته شرکت شهرکت‌های صنعتی استان بوشهر فعالسازی ۱۷ واحد راکد بود که با تلاش‌های انجام شده ۲۲ واحد فعالسازی شد.

حسینی یادآور شد: در سه ماه نخست امسال براساس گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت شهرک صنعتی استان بوشهر مقام دوم اجرای تحقق تعهدات را کسب کرد.

وی گفت: امسال نیز احیای ۱۷ واحد راکد در دستور کار شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که سه مورد خارج از شهرک و ۱۴ مورد نیز در شهرک صنعتی هستند.

منطقه ویژه شمال استان بوشهر؛ گامی برای توازن صنعتی

حسینی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر گفت: مصوبه احداث این منطقه مربوط به سال ۸۴ بود و سال ۸۹ نیز مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را گرفت اما هیچ کاری در آن صورت نگرفته بود.

وی اضافه کرد: در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تصمیماتی برای ایجاد زیرساخت‌هایی در منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان گرفته شد و در زمان حاضر۶ پروژه تحویل شده و پروژه‌های بعدی نیز در حال تعریف هستند.

۱۳۰ هکتار از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی استان بوشهربازپس گرفته شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: امید می‌رود امسال بتوانیم با اجرای پروژه‌های تعریف شده زمینه واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر آغاز شود.

وی با تاکید بر توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر اضافه کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با توجه به واگذاری‌های انجام شده در چند سال گذشته با محدودیت زمین روبرو شده بودند که تلاش شده با واگذاری اراضی توسعه یابند.

وی با بیان اینکه مهمترین واگذاری‌ها در شهرک صنعتی برازجان و شهرک صنعتی بوشهر ۲ انجام شده است گفت: شهرک صنعتی برازجان در دهه ۷۰ ایجاد شد اما با توجه به محدودیت اراضی امکان واگذاری در این شهرک محدود شده بود.

حسینی افزود: در همین ارتباط سال گذشته ۸۲ هکتار به ۶۷ هکتار شهرک صنعتی برازجان اضافه شد و در زمان حاضر نیز عملیات خاکی آن در مرحله نهایی قرار دارد و امید می‌رود در مهرماه واگذاری در این شهرک آغاز شود.

وی در خصوص شهرک صنعتی ۲ بوشهر نیز اضافه کرد: توسعه این شهرک از مصوبه‌های دولت است و در زمان حاضر نیز اقدامات لازم انجام شده و انتظار می‌رود این شهرک به ۲ برابر وسعت یابد.

۱۳۰ هکتار از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی استان بوشهربازپس گرفته شد

حسینی اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌ها از جمله جم نواحی صنعتی وجود نداشت که عملیات اجرایی آن ازپارسال آغاز شد و امید می‌رود که تا آخر سال آینده واگذاری در ناحیه صنعتی جم انجام شود.

تخصیص خوراک؛ گامی برای رونق شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: یکی از کارهای مهمی که در شهرک‌های صنعتی پس از تامین زیرساخت‌ها انجام و سفر دوم هیات دولت به استان به این امر کمک کرد بحث تخصیص خوراک بود.

حسینی با تاکید بر اینکه بحث تامین خوراک از جمله نیازهای منطقه ویژه است اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام و همچنین ۲۰ میلیون مترمکعب گاز متان برای منطقه ویژه اقتصادی شمال استان مصوب شده که می‌تواند منطقه ویژه را از شرایط موجود به سمت سرمایه گذاری هدایت کند.

وی با بیان اینکه درشهرک صنعتی بوشهر یکهزار و ۷۳۲ واحد فعال وجود دارد، گفت: تا کنون سه هزار نفر اشتغال در این شهرک ایجاد شده است که در برخی از فصل‌های سال افزایش اشتعال دارد.

حسینی افزود: همچنین ۱۹۶ طرح صنعتی در شهرک ۲ بوشهر نیز در دست اجرا است که به زودی بخشی از آن وارد مدار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha