رسانه‌ها خط مقدم مقابله با ناامیدی هستند

کیش- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه نیازمند امید آفرینی در جامعه توسط رسانه‌ها هستیم، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران، خط مقدم مقابله با «شیطان نا امیدی» هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « رحیم سرهنگی» روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها جهاد تبیین را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: خبرنگاری یک حرفه‌ بسیار سختی است که با ظرافت خاص می‌تواند ضمن امید آفرینی از بروز فاجعه در افکار عمومی جلوگیری کند.

وی‌ با بیان اینکه انعکاس تصویر زیبای کیش در رسانه‌ها نقش بسزایی در توسعه دارد، ادامه داد: این امر نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی جزیره ایفا خواهد کرد.

وی‌ اضافه کرد: همچنین بازگو کردن اقدامات انجام‌شده توسط رسانه‌ها ضروری است تا مردم در جریان خدمات صورت گرفته، قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه دشمنان، ایجاد یاس و نا امیدی را در دستور کار قرار داده‌اند، ادامه داد: رسانه در مقابله با هجمه‌های دروغین دشمنان وظیفه خطیری برعهده دارند.

وی ارتقا سواد رسانه‌ای در جامعه را ضروری دانست و گفت: خبر به اندازه‌ای حائز اهمیت است که می‌تواند هم جامعه را دچار التهاب کند و هم آرامش به آن ببخشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: دین مبین اسلام نیز تاکید فراوانی بر شناخت خبر و روایت کننده آن داشته که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی‌ رعایت صداقت در روایت خبر را ضروری دانست و گفت: رویکرد صادقانه یک‌رسانه بر مبنای حفظ منافع عمومی، سبب اعتبار بخشی به آن می‌شود.

«سرهنگی» با اشاره به جایگاه والای خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: باید مرزی بین خبرنگاران و ادمین‌های برخی صفحه‌های فضای مجازی قائل شد چرا که معتقدیم خبرنگاری یک حرفه تخصصی است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بخشی از تکمیل کننده زنجیره توسعه هستند، اضافه کرد: رسانه‌ها باید با نقد سازنده در توسعه کیش نقش آفرینی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با وضعیت فعلی جزیره کیش، بیان کرد: شرایط سختی را در جزیره طی می‌کنیم؛ هم زمانی برخی موارد همچون گرمی هوا، مشکلات مربوط ایرلاین‌ها و قیمت گذاری پروازها، هم زمانی تابستان با حج و علاقه‌مندی ایرلاین‌ها برای جابه‌جایی مسافران زیارتی و مشکلات مربوط به تحریم‌ها در ‌کنار اعلام یکباره ممنوعیت فروش بلیط چارتری در کیش، گردشکری در این فصل گرما را دچار مشکلاتی کرده است.

وی‌ در رابطه با حذف پروازهای چارتری توضیح داد: اختصاص کل پروازها به چارتر کنندگان نیز مورد قبول ما نیست و باید یک توازنی در این بین ایجاد شود.

«سرهنگی» با تاکید بر اینکه برای فارغ آمدن به مشکلات نیازمند یک هم افزایی هستیم، گفت: گفت و گو های مناسبی با بخش خصوصی در حال انجام است تا اقتصاد کیش در نیمه دوم سال جبران کننده رکود نیمه نخست و فضل گرما باشد.

وی ارتقا سطح ارائه خدمات گردشگری در جزیره کیش را ضروری دانست و بیان کرد: بازار کیش نیز باید جذابیت‌های خاص و ویژه‌ای برای گردشگران داشته و ابتکار عمل در این راستا را در دست بگیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به کمبود فضای آموزشی در کیش نیز اشاره و اعلام کرد که با تکمیل و اتمام مدارس در حال احداث، امیدواریم این معضل در سال تحصیلی جدید برطرف شود.

وی توقف واردات خودرو به جزیره کیش را یک مشکل اساسی در این جزیره عنوان کرد و افزود: در تلاشیم تا از تمامی ظرفیت‌ها برای آغاز واردات خودرو بهره‌مند شویم؛ در این‌ راستا نیز واردات خودروهای برقی در اولویت ما خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha