نانسی پلوسی: به احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات حتی فکر هم نباید کرد

تهران- ایرنا- رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا درمورد احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور با بیان اینکه به این موضوع حتی فکر هم نباید کرد، گفت: درصورت وقوع این اتفاق، ما دیگر ایالات متحده آمریکا نخواهیم بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای آمریکایی هیل، نانسی پلوسی عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت و گو با مجله «نیویورکر» در پاسخ به این سوال که آیا احتمال پیروزی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا وجود دارد، گفت: حتی به آن فکر هم نکنید. این نمی‌تواند اتفاق بیافتد وگرنه ما دیگر ایالات متحده آمریکا نخواهیم بود.

پلوسی افزود: اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور شود، به مانند اقدامی جنایتکارانه در کاخ سفید خواهد بود.

ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ در رقابت با جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا شکست خورد اما اکنون دوباره نامزدی خود را از حزب جموریخواه برای انتخابات سال ۲۰۲۴ انتخاب کرده است.

نامزدی ترامپ سومین مبارزه او برای ریاست جمهوری خواهد بود.

پلوسی همچنین در این مصاحبه، کیفرخواست‌های دستگاه قضایی علیه رئیس‌جمهور سابق را "عالی و زیبا" خواند.

نانسی پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان در دوره ریاست جمهوری ترامپ، رابطه بسیار بحث برانگیزی با وی داشت و مخالف سرسخت ترامپ بود. وی برای ابراز انزجار خود از رئیس جمهور، اغلب لحظاتی را در جمع عمومی انتخاب می‌کرد.

بر اساس این گزارش، در دوره ریاست پلوسی، مجلس نمایندگان دو بار به استیضاح ترامپ رای داد.

درحالیکه ترامپ طبق نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سیِنا در این هفته همچنان در میان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه پیشتاز است، بایدن و ترامپ در یک رقابت فرضی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هر کدام با ۴۳ درصد آرا مساوی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha