اعطای تسهیلات ۲۲۰ میلیارد ریالی اشتغال‌زایی به عشایر استان تهران

تهران- ایرنا - مدیر امور عشایر استان تهران از اعطای تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی به عشایر این استان خبر داد و گفت: تاکنون اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد ریال با همکاری بانک‌های عامل به عشایر اختصاص یافت.

فرشید ذبیحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت دولت سیزدهم اعطای تسهیلات ارزان قیمت در راستای افزایش تولید و توانمندسازی عشایر است که امسال در استان تهران بیش از یکهزار خانوار عشایری برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: اکنون تسهیلات بانکی با همکاری بانک‌ها در حال انجام است و به طور میانگین به هر خانوار عشایری ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان وام بانکی با سود چهار درصد اختصاص می‌یابد.

مدیر امور عشایر استان تهران افزود: این تسهیلات در زمینه‌های کشت و توسعه گیاهان دارویی، توسعه صنایع دستی و پرورش دام پرداخت خواهد شد که عشایر واجد شرایط می‌توانند با مراجعه با دفاتر شرکت‌های تعاونی نسبت به تحویل مدارک اقدام کنند.

وی یادآور شد: تاکنون استقبال عشایر از این تسهیلات بانکی مناسب بوده و با همکاری بانک‌ها تلاش شده است که این تسهیلات بانکی با کمترین تشریفات اداری در اختیار عشایر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر این استان قشلاق را در جنوب‌شرقی تهران و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه به مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی تولید کردند.

عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha