شرکت برق منطقه‌ای غرب هفت هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، گفت: این شرکت ۴۰ عنوان پروژه بزرگ و کوچک مقایس با اعتباری نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان در سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ « علی اسدی» روز چهارشنبه در نشست خبری که در سرسرای شرکت برق منطقه‌ای غرب برگزار شد، افزود: از مهم ترین این پروژه ها احداث نیروگاه شهری کرمانشاه در میدان سپاه، در راستای تامین برق قطار شهری، توسعه پالایشگاه نفت، سیتی سنتر و پشتیبانی از صنعت ساختمان و انبوه سازان است که با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی تا ۲ هفته دیگر کلنگ زنی خواهد شد.

وی همچنین به پروژه مهم نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دالاهو با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، نیروگاه زاگرس، نیروگاه کوچک مقیاس اسلام آباد اشاره کرد که در برنامه شرکت برق منطقه ای غرب کشور است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب همچنین به اجرای ۲۰ عنوان پروژه با اعتبار سه هزار میلیارد تومان طی یکسال گذشته در شرکت برق منطقه‌ای غرب در راستای عبور از پیک بار مصرف تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد این پروژها و برنامه های شرکت برق منطقه ای غرب با موفقیت تمام به اتمام رسیده است، گفت: مطمئنا اگر این پروژه ها به ویژه پروژه نیروگاه برق شهر سنندج که با مشکلات فراوانی روبرو بود، انجام نمی شد؛ قطعا در پیک بار تابستان امسال این شهر با خاموشی و قطعی مکرر مواجه می شد.

وی توضیح داد: با توجه به خاموشی ها سال ۱۴۰۰، برنامه های ویژه و جهادی از جمله ۱۴۰ پروژه مهم کشوری در سال گذشته در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که ۲۰ عنوان پروژه آن در حوزه شرکت برق منطقه ای غرب بود که همگی این پروژه ها با موفقیت اجرا شد و خوشبختانه تابستان امسال با برنامه ریزی های پیش بینی شده بدون مشکل طی شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب، در ادامه افزایش ظرفیت پست انتقال برق کنگاور، از ۱۶۰ مگاوات آمپر به ۳۲۰ مگاوات آمپر، پست برق شهر پاوه از ۳۰ مگا وات آمپر به ۶۰ مگاوت امپر، افزایش ۴۰ مگا وات آمپری پست قرسوه شهر کرمانشاه، توسعه پست بانه، مهران، پست دکانان سنندج، نیروگاه دالاهو و اسلام آبادغرب را جمله این پروژه ها عنوان کرد.

اسدی همچنین یکی از کلیدی ترین این پروژه ها را افزایش ظرفیت پست مرصاد استان کرمانشاه به ۴۰۰ مگا وات آمپر اعلام کرد و بیان داشت: این پست نقش کلیدی در پشتیبانی و تبادل برق بین پست ها و نیروگاه های برق منطقه، تامین برق پروژه های مهمی مانند مناطق گرمسیری ، منطقه آزاد و اربعین دارد.

شرکت برق منطقه‌ای غرب هفت هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد

وی در ادامه به روش های جدید تامین اعتبار برای پروژه های شرکت منطقه ای غرب برای اولین بار در تاریخ صنعت برق کشور اشاره کرد و بیان داشت: دولت به تنهایی توان سرمایه گذاری در پروژه های سنگین نیروگاهی ندارد به همین خاطر به روشهای جدید متوسل شدیم و از بانک ها تسهیلات اخذ کردیم و یا به روش تهاتر با صنایع سنگین بدهکار که توان پرداخت بدهی خود به شرکت برق نداشتند، وارد معامله شدیم.

اسدی همچنین به سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیروگاه ۱۳ مگاواتی خورشیدی سنندج و استقبال سرمایه گذار در پست میدان سپاه شهر کرمانشاه اشاره کرد.

شرکت برق منطقه ای غرب کشور مسئولیت تامین و انتقال برق سه استان کردستان، کرمانشاه و ایلام در وسعتی به مساحت ۷۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیت چهار میلیون ۳۰۰ هزار نفر، برعهده دارد.

هشت هزار و ۷۳۸ کیومتر مدار انتقال برق فوق توزیع فشار قوی، ۱۳۰ پست انتقال فوق توزیع، ظرفیت ۱۲ هزار و ۷۰۳ مگا وات آمپر، همچنین با ۱۴ نیروگاه بزرگ و کوچک ظرفیت تولید سه هزارو ۹۵۸ مگاوات برق را دارد.

نکته قوت شرکت منطقه ای غرب کشور این است که تولید آن بیشتر از مصرف آن است سه هزار و ۹۵۸ مگاوات برق تولید می کند در حالی کل مصرف برق سه استان در اوج پیک مصرف تابستان امسال ۲ هزار و ۱۶۳ مگاوت بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha