استاندار خراسان رضوی: مراکز مهارت‌آموزی باید در شهرکهای صنعتی مستقر شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: مراکز مهارت‌آموزی می‌تواند در شهرکهای صنعتی یا مراکز تولیدی مستقر شود، مهم است که نتیجه مهارت‌آموزی به اشتغال ختم شود.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای مهارت خراسان رضوی افزود: مهارت آموزی با هدف تامین نیروی کار و افزایش بهره وری است و این موضوع مغایرتی با سایر کارها ندارد، چنانکه می‌توان در کنار تحصیل، دوره سربازی یا زندان مهارت آموزی داشت.

وی اظهار داشت: هر اتحادیه صنفی می‌تواند سراغ مخاطبان خود برود و دعوت کند تا نیروهایش در حرفه مورد نظر مهارت پیدا کنند یا ارتقای دانش داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی گفت: تحول و نگاه جدید حاکم بر مهارت آموزی در بخشهای مختلف آموزشی لازم است و در این مسیر نیازمند تغییر اساسی و نگاه تحولی هستیم. در گذشته، فرهنگ استاد شاگردی وجود داشت که یک موضوع تجربه شده بسیار خوب بود، امروز هم پرورش باید در بستر مهارت باشد.

مدیر کل فنی حرفه‌ای خراسان رضوی نیز بیان کرد: بیش از ۲۳ هزار و ۳۹۴ نفر در چهار ماه ابتدایی سال جاری در قالبهای مختلف از خدمات ما استفاده کرده‌اند.

امیر دایی صراف با بیان اینکه در مجموعه اداره کل فنی وحرفه‌ای ۱۹ جامعه هدف داریم، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۹۵۲ هزار نفر ساعت خدمت ارائه شده است.

مدیر کل سازمان زندان‌ها نیز در این جلسه اظهار داشت: با کمک فنی حرفه‌ای در زندان‌ها در بخش زندانیان و سربازان وظیفه و خانواده زندانیان در ۳۳۰ دوره برگزار شده است که هفت هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

سید مجتبی حسینی گفت: در اشتغال زندانیان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ۲۵۲ کارگاه در سطح زندان‌های استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha