۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل از اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد اعتماد اعجازی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار افزود: با تکمیل این طرح، شاهد تامین آب آشامیدنی بهداشتی در شهرستان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: شهرستان اردبیل به دلیل کاهش بارندگی دچار تنش آبی شده و ضروری است شهروندان در مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۱ روستا در بخش مرکزی، چهار روستا در بخش ثمرین و پنج روستا در بخش هیر شهرستان اردبیل با تنش آب رو به رو هستند و قرار است اعتبارات لازم برای آبرسانی به این روستاها تامین شود.

وی افزود: در کنار کاهش بارندگی، فقدان مدیریت مناسب مصرف آب و عدم صرفه‌جویی در مصرف در حوزه‌های کشاورزی و آشامیدنی و تداوم خشکسالی باعث کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی و نیز خشک شدن بسیاری از رودخانه‌ها و چشمه‌ها و در نتیجه تشدید تنش آبی در روستاها شده است.

اعتماد اعجازی با تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب، بیان کرد: برای تامین آب مطمئن و پایدار، مدیریت مصرف بهینه آب از سوی مردم مهمترین راهکار برای جلوگیری از تنش آبی در شهرستان اردبیل است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تنش آبی و مواجه نشدن با بحران آبی برنامه ریزی‌های خوبی انجام و طرح‌های مختلفی در شهرستان اردبیل در حال اجرا است.

فرماندار اردبیل ضمن تبریک روز خبرنگار، نقش رسانه ها را در تنویر افکار عمومی مهم توصیف کرد و گفت: رسانه‌ها باید مطالبات مردم را فارغ از هرگونه گرایش سیاسی بخوبی اطلاع رسانی کرده و در جهت تحقق این مطالبات تلاش کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی درست و دقیق می‌توانند دستگاه‌های اجرایی را در اهداف، چشم اندازها و پیشبرد امور جاری یاری دهند ضمن اینکه می‌توانند در امید آفرینی جامعه نقش یزرگی را ایفا کنند.

اعتماد اعجازی پرهیز از اخبار جعلی در رسانه ها را ضروری دانست و گفت: شایعه و انعکاس اخبار جعلی و نادرست موجب بدبینی مخاطبان نسبت به رسانه‌ها می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha