۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۱۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85194650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت لیبی از مواضع اتحادیه آفریقا و اکوواس درباره نیجر

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی در دیدار با سفیر نیجر از مواضع اتحادیه آفریقا و اکوواس (اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) در قبال این کشور حمایت کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالحمید الدبیبه نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در طرابلس با اسیاد اغ کاتو سفیر نیجر در این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، الدبیبه در این دیدار بر هماهنگی مواضع لیبی با اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) و اتحادیه آفریقا در رابطه با وضعیت نیجر تاکید کرد.

سفیر نیجر در گفت وگو با نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی درباره روند تحولات اخیر در کشورش توضیخاتی را به طرف لیبیایی ارائه کرد.

الدبیبه نیز به سفیر نیجر اطمینان داد که موضع لیبی در قبال آنچه در نیجر در جریان است روشن است و بر لزوم حفظ ثبات و عدم اجازه هرج و مرج تاکید کرد؛ چرا که پیامدهای منفی برای نیجر و همه کشورهای همسایه خواهد داشت.

اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا چهارشنبه گذشته آمادگی خود را درباره مداخله نظامی در نیجر اعلام کرد اما در عین حال تاکید کرد که مداخله نظامی آخرین گزینه برای آنچه بازگشت دموکراسی در نیجر خوانده، خواهد بود.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری با بازداشت محمد بازوم رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، بر دوره جدید سیاست ورزی و نخستین تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور استعمارزده نقطه پایان گذاشتند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha