نوآوری‌های پزشکی جهاددانشگاهی مایه سرافرازی ایرانیان است

قم-ایرنا- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به رشد قابل توجه در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، نوآوری‌های پزشکی جهاددانشگاهی و دانشمندان و تیم جوان این مرکز مایه افتخار ایرانیان هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم، با بیان اینکه جهاددانشگاهی محور دینی و فرهنگی و علمی بوده و امروز شاهد پیشرفت علم درمانی در این مرکز بودیم، گفت: از سال ۱۳۵۹ که جهاد دانشگاهی شکل گرفته روز به روز شاهد نوآوری، پیشرفت، ابتکار و خلاقیت در عرصه‌های مختلف در این نهاد بودیم. این نهاد به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید همزاد با انقلاب شکل می‌گرفت اما امروز در شرایط مطلوبی قرار داریم و اقدامات جهاددانشگاهی باعث افتخار و سرافرازی همه ایرانیان باشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم بیش از ۸۰ بار از علم سخن گفتند و قرآن بیشترین اهتمام را به علم دارد به عنوان مثال در آیه ۱۱ سوره مجادله می‌فرماید: «وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ: خداوند مقام اهل ایمان و دانشمندان شما را (در دو جهان) رفیع گرداند، و خدا به هر چه کنید به همه آگاه است.»

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دانش در هر عصری متفاوت است و متناسب با پیشرفت‌های روز باید پیشرفت کنیم، گفت: تلاش دانشمندان جوان در علوم جدید سبب بالندگی کشور در سطح جهان می‌شوند و با توجه به رشد قابل توجه در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، دانشمندان و تیم جوان این مرکز نیز مایه افتخار ما هستند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: بنده در ملاقات مسئولان و سران کشورهای دیگر، نوآوری‌های پزشکی را به عنوان هدیه برای سایر کشورها مطرح می‌کنم، امروزه با وجود بی‌مهری دنیای استکبار، به برکت مدیران و دانشمندان جوان و مدیران متعهد و با انگیزه، ایران اسلامی پله‌های ترقی علم و دانش را جلوتر طی می‌کند.

وی با بیان اینکه علم قدرت‌آور است و منطق علم‌ منطق اقتدار است، تصریح کرد: امروز دانشمندان بزرگی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی دست به تولید آثار گران‌بهایی می‌زنند و به چرخه تولید علم و دانش، سرعت می‌بخشند؛ درمان ناباروری اقدام مهمی است که در کشور اتفاق افتاده است و فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان باید تعیین موضوع و حکم موضوع در مباحث درمان ناباروری داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دین ما بن‌بست ندارد و در مباحث درمان ناباروری اگر مانعی وجود دارد باید راهی اندیشید که با آموزه‌های اسلام منافات نداشته باشد تا گره‌گشای مردم‌متدین و همه جهانیان باشد.

حواشی برخی ورزش‌ها بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد

رئیس جامعه مدرسین همچنین در دیدار با رییس فدارسیون تیراندازی ضمن تأکید بر لزوم تقویت حضور جوانان در ورزش‌های سالم گفت: در عرصه استانی، ملی و بین المللی باید ورزش‌های سالم تقویت شوند تا جوانان ما به جای درگیر شدن با برخی مسائلی که دشمن به دنبال آن است، به این ورزش‌ها بپردازند؛ بنابراین هرچه بتوانیم در این امر خلاقیت به کار ببریم، کار ارزشمندی است.

وی ضمن اشاره به لزوم رعایت اخلاق و ادب اسلامی در برنامه‌های ورزشی ابراز داشت: در حواشی برخی از ورزش‌ها باید رعایت اخلاق و ادب اسلامی بیشتر مورد توجه مسئولین قرارگیرد؛ چرا که اساساً فلسفه ورزش، تقویت روح جوان مردی در جوانان است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش ورزش در تقویت هویت ملی در جوانان افزود: دولت باید از ورزش‌هایی مانند تیراندازی بیشتر حمایت کند تا مبادا جوانان درپی جنگ ادراکی و شناختی دشمن که در تلاش است علاوه بر مذهب زدایی، هویت زدایی ملی هم داشته باشد، به سمت و سویی حرکت کنند که دشمنان در نظر دارند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود روایاتی از رسول گرامی اسلام -صلی الله علیه و آله- راجع به جایگاه ورزش تیراندازی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- در کلامی، اسب دوانی و تیراندازی را به عنوان دوست داشتنی‌ترین تفریح در نزد خداوند برای بندگان معرفی می‌کند و می‌فرماید «أحَبُّ اللَّهوِ إلَی اللّه ِ تَعالی إجراءُ الخَیلِ وَالرَّمی.»

وی ادامه داد: حضرت در کلامی دیگر، سواد آموزی، شنا، تیراندازی و تأمین رزق حلال را از جمله حقوق فرزند بر گردن پدر عنوان می‌کنند و می‌فرمایند «حَقُّ الوَلَدِ علی والِدِهِ أن یُعَلِّمَهُ الکِتابَهَ، و السِّباحَهَ، و الرِّمایَهَ، و أن لا یَرزُقَهُ إلاّ طَیِّبا.»

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان سخنان خود، ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان رشته‌های مختلف تیراندازی، خطاب به مسئولین این فدراسیون تصریح کرد: امیدواریم با اراده قوی و تلاش بیشتر، ورزش تیراندازی را به جایگاه واقعی خود برسانید.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سرتیپ مرتضی قربانی گزارش مختصری از برنامه‌های فدراسیون تیراندازی ارائه نمود.

چهار امتیاز ویژه خداوند برای امام حسین(ع)

نوآوری‌های پزشکی جهاددانشگاهی مایه سرافرازی ایرانیان است

وی همچنین در آیین تجلیل از خادمان عاشورایی هیئت خادم الرضا(ع) که با حضور احمدامیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دادستان قم برگزار شد با بیان اینکه همه ما باید بدانیم که در سوگ چه شخصیتی عزاداری می کنیم و اشک میریزیم گفت: حضرت ابی عبدالله(ع) تنها امامی است که در معرکه و در جنگ به شهادت رسیده است و هیچ یک از امامان ما این ویژگی را ندارند.

وی افزود: وجود نازنین ایشان تنها امامی است که در ادعیه و زیارات از او بعنوان یا ایها الشهید خطاب می کنیم و وجود نازنین ابی عبدالله الحسین این ویژگی را دارد که هم فرزند شهید است، وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام و هم در حال حیات خود پدر دو شهید است، وجود مقدس علی اکبر و علی اصغر.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) که شما برای او در دهه عاشورا عزاداری کردید امامی است که بدون غسل و کفن دفن شده است و در بین ائمه این ویژگی وجود ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امام هادی علیه السلام کسالتی پیدا کردند، بیمار و تب دار شدند و به بعضی از دوستانشان فرمودند دلم میخواهد به کربلا بروید و برای من دعا کنید.

وی اضافه کرد: این آقایی که از یاران نزدیک امام هادی بود دچار بهت و ناباوری شد و آمد بیرون به یکی از یاران امام عرض کرد و بیان کرد که امام هادی از ما چنین تقاضایی کرده و او نیز تعجب کرد و گفت ما میرویم ولی یک پرسش را از امام هادی باید مطرح کنیم و آن پرسش این است که شما حجت خدا هستید، امام حسین هم حجت خداست و چرا شما به ما دستور میدهید که برویم کنار قبر مطهر حسین ابن علی و برای شفای شما دعاکنیم؟

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: تَرَکْتُ الْخَلْقَ طُرّاً فِی هَوَاکا وَاَیْتَمْتُ الْعِیَالَ لِکَیْ اَرَاکَا تمام آدمیان و جمعیت را رها کردم و هوایی جز هوای تو نداشتم خدای من و اگر زن و بچه من، زینب و رقیه و سکینه من یا حتی سجاد من به اسارت رفتند صرفا برای این بوده که جلوه زیبای تو را ببینم خدای من و این بینش عاشورایی حسین ابن علی است.

وی ادامه داد: سومین بینش عاشورایی این است که در یک مبارزه الهی مبارزه برای رسیدن به قدرت نیست، مبارزه برای رسیدن به مال دنیا نیست.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان داشت: یک مبارزه الهی آنگونه که امام صادق در زیارت اربعین فلسفه قیام اباعبدالله را تفسیر میکند، این بود که بشریت جاهل و نادان را از جهالت و از گمراهی نجات دهد و امام حسین(ع) خون دلش را داد تا بشر در جهل و گمراهی و سرگردانی نماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha