۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85195299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار چالوس از پیشرفت فیزیکی کم پروژه‌های مناطق سیل‌زده مرزن‌آباد انتقاد کرد

نوشهر- ایرنا- فرماندار چالوس گفت : پیشرفت فیزیکی پروژه ها در روستاهای سیل زده بخش مرزن آباد این شهرستان متناسب با تخصیص اعتبار حوادثی به دستگاه های اجرایی مشغول به کار در این مناطق نیست. 

علی قاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی فرمانداری و استاندار مازندران و همراهی سازمان مدیریت بحران استان و کشور برای احداث پل های روستاهای سیل زده واسپول، پولادکوه و دلیر و احداث دیواره و زیرسازی جاده ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل حوادثی به اداره کل راهداری استان و بسیج سازندگی پرداخت شد.
فرماندار چالوس خاطرنشان کرد : بعد از گذشت هشت ماه از ابلاغ و تخصیص این اعتبار پیشرفت فیزیکی پل روستای واسپول ۲۰ درصد و پل پولادکوه هفت درصد است و اگر این مقدار اعتبارات را دستگاه‌های اجرایی بموقع جذب نکنند احتمال برگشت آن وجود دارد و این در شرایط کمبود اعتبار خوشایند نیست.

قاسمی تصریح کرد : در این بازدید تاکید شد که دستگاه های اجرایی و پیمانکاران آنها با جدیت بیشتری کار اتمام پروژه ها را دنبال کنند، از طرفی دیگر بسیج سازندگی هم در روستای سیل زده واسپول مشغول احداث دیواره حفاظتی است انتظار می رود همچون گذشته جهادی و قوی عمل کند و کار با سرعت بیشتری ادامه یابد
وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در مناطق سیلزده بیان کرد : بخش خصوصی در این مناطق هم حضور دارند و در کنار سایر بخش ها، با امکانات و تجهیزاتشان مشغول کار هستند. انتطار اینست دستگاه‌های اجرایی ضمن حمایت از این بخش ،نظارت بر عملکرد آنان هم داشته باشند و از پراکنده کاری و جزیره ایی عمل کردن جلوگیری شود.

فرماندار چالوس از پیشرفت فیزیکی کم پروژه‌های مناطق سیل‌زده مرزن‌آباد انتقاد کرد
قاسمی با اشاره به اقدامات آب منطقه ای استان در این مناطق سیل زده روستاهای مرزن آباد یادآور شد : با وجود مکاتبات و پیگیری های انجام شده بعد از گذشت یکسال خط ساماندهی پروژه لایروبی انهار در روستاهای پولادکوه، دلیر و واسپول هنوز مشخص نشده است که می طلبد آب منطقه ای استان با جدیت بیشتری پای کار آیند.
وی اظهارداشت : باید خط ساماندهی جدیدی برای رودخانه های این روستاها با توجه به وقوع سیل سال گذشته و تخریب و نابودی انهار تعیین شود که متاسفانه بعد از گذشت یکسال از وقوع سیل این مهم توسط آب منطقه ای انجام نشده که قابل تامل است.

فرماندار چالوس تاکید کرد : ضروری است دستگاه‌های یادشده استانی بر عملکرد پیمانکاران حاضر در مناطق سیل زده نظارت جدی تری داشته باشند لذا پیشرفت فیزیکی کم پروژه ها با توجه به اعتبار ابلاغی و تخصیصی از محل حوادثی جای سووال است.

به گفته فرماندار هزینه تاخیر در اتمام پروژه ها در مناطق سیل زده این شهرستان را مردم پرداخت می کنند و این قابل قبول نیست.
قاسمی فرماندار چالوس تاکید کرد بازدیدها و پیگیری ها در خصوص این پروزه ها در مناطق سیل زده استمرار دارد و تا اتمام آن در میدان و در کنار مردم مناطق سیل زده حضور خواهیم داشت.

فرماندار چالوس از پیشرفت فیزیکی کم پروژه‌های مناطق سیل‌زده مرزن‌آباد انتقاد کرد
فرماندار همچنین از صبوری و همراهی مردم در ایام وقوع سیل و تا به امروز قدردانی کرد.

قاسمی روز گرشته به همراه شماری از مسوولان استانی و شهرستانی با هدف بررسی عملکرد نهادهای مشغول به کار از مناطق سیل زده بخش مرزن آباد این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روستاهای «واسپول و پولادکوه» مرزن آباد در سیل هفتم مرداد ماه سال گذشته به طور کلی تخریب شدند.

براثر وقوع این حادثه طبیعی حدود ۳۹ بنای مسکونی چند طبقه در این روستاها به طورکامل تخریب شدند و دست کم ۶۳ خانوار ساکن در این واحدها بی سرپناه شدند و افزون بر آن این واقعه تلخ و خانمان برانداز دستکم ۱۳ نفر کشته برجای گذاشت.

سیل بی سابقه و خانمان برانداز بامداد هفتم مرداد ماه امسال در بخش کوهستان غرب بخش مرزن آباد چالوس حادث شد و در پی آن افزون برخسارت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به زیرساخت های حوزه راه و تاسیسات عمومی، مزارع کشاورزی، باغ ها و واحدهای مسکونی و دامسراها خسارت وارد شد.

بخش مرزن آباد با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده چالوس - کرج محدوده کندوان واقع است.

فرماندار چالوس از پیشرفت فیزیکی کم پروژه‌های مناطق سیل‌زده مرزن‌آباد انتقاد کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha