۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85195602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ کلاس درس در کردستان به کتابخانه کلاسی مجهز شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85195602
۷۰۰ کلاس درس در کردستان به کتابخانه کلاسی مجهز شد

سنندج- ایرنا- ۷۰۰ کلاس درس در استان کردستان در آیینی با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و در قالب طرح یار مهربان، به کتابخانه کلاسی مجهز شد.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش روز جمعه در این آیین که در سنندج برگزار شد تحویل کتابخانه کلاسی به مدارس را در راستای ارتقاء سواد اعلام کرد و افزود: یادگیری سطحی در دوره ابتدایی مشکلات زیادی را در دوره های بالاتر ایجاد می کند.

معصومه نجفی با بیان اینکه «مهارت خواندن» مسأله ملی است و عزم ملی می طلبد، افزود: کتابخانه کلاسی یکی از عوامل موثر در ارتقای سواد خواندن است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید همت برای افزایش آگاهی نسبت به کارکردهای کتابخانه کلاسی، گفت: طرح شهید همت سال گذشته دیر اجرا شد، اما انجام آن در سال جاری به هنگام است، ضمن اینکه از گروه های آموزشی و معلمان انتظار می‌رود در اجرای آن به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی کلاس اول ابتدایی را زمان شکل‌گیری پایه شناختی کودک عنوان کرد و از برگزاری طرح‌های مختلف در این زمینه نیز خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این مراسم، ضمن قدردانی از معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، حمایت همه جانبه مسئولان و مردم را سبب توفیق در تجهیز مدارس استان به کتابخانه های کلاسی دانست و گفت: افتتاح این طرح برای اولین بار در کردستان، نوید اتفاقات خوشی برای آموزش و پرورش استان است.

هاشم ناظمی جلال اتفاقات مثبت اخیر و رویدادهای ملی و میزبانی کردستان از جشنواره ها و مسابقات ملی را نشان از پویایی این اداره کل و تلاش شبانه روزی همکاران عنوان و اظهار کرد: سعی همه ما این خواهد بود تا بتوانیم برای توسعه آموزش و پرورش کردستان، قدمی برداریم.

در این آیین برنامه های مختلف فرهنگی نیز اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha