۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۸
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85195982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: ارتقای دهک به شهر پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ارتقای دهک مرکز بخش سرداران به شهر را پیگیری می‌کنیم و در دستور کار است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر جمعه در جمع مردم بخش سرداران شهرستان نهبندان اظهار کرد: نمایندگان وزارت کشور از چند منطقه خراسان جنوبی به‌ خصوص منطقه دهک بازدید داشتند و قول شهر شدن دهک را می‌دهیم لذا مردم نگران نباشند.

وی با اشاره به احصای مشکلات مردم در این منطقه، از برگزاری نشستی درباره بخش سرداران گفت و افزود: تلاش ما حل بخش زیادی از این مشکلات و اجرای مصوبات شورای اداری امروز در بخش سرداران تا پایان دولت سیزدهم است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای کشور و دولت و مجلس، فضای کار و تلاش است گفت: رئیس جمهور از همان روز اول در بین مردم حضور یافت و همراه وزرا و استانداران به صورت میدانی مشکلات مردم را بررسی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ریل‌ گذاری در دولت سیزدهم عوض شده، ادامه داد: اگر ریل‌ گذاری درست باشد و درد مردم به خوبی درک شود قطعا آن ریل‌گذاری مطلوب‌تر است.

قناعت سفرها و دیدارهای مردمی مسئولان دولت سیزدهم را لذت‌بخش توصیف کرد و گفت: هر روز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه بین‌المللی هستیم اما گروه‌های معاند دنبال تجزیه‌طلبی هستند.

وی جنایات گروهک کومله و دموکرات در ایران اسلامی برای تجزیه کردستان و خوزستان را یادآور شد و افزود: این معاندان غافلند از اینکه ملت پای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، برای دفاع از این مرز و بوم جانفشانی کردند و شهید دادند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شاهد اتفاقات خوب و پیروزی‌های ایران و جبهه مقاومت در عرصه‌های بین المللی هستیم عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم به طور رسمی به عضویت اصلی سازمان همکاری‌های شانگهای درآمده است.

وی گفت: عربستان و امارات بعد از ۴۴ سال ائتلاف دریایی خود با اروپا را قطع کردند و ائتلاف دریایی مشترک با ایران به وجود آوردند که همه اینها نشان دهنده این است، مقاومت نتیجه می‌دهد.

قناعت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و اروپا و حذف دلار در مبادلات تجاری برخی کشورها اشاره کرد و گفت: فتح قله و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی نوید خوبی برای آینده درخشان است.

وی در ادامه با اشاره به کم توجهی به خراسان جنوبی طی سالیان گذشته تصریح کرد: اقداماتی انجام شده اما با استقرار تفکر مردمی و بسیجی، شتاب کار برای توسعه استان بیشتر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان لزوم انجام کارها به صورت کارشناسی گفت: مصوبات این سفرها پشتوانه کارشناسی دارد و از قبل مشکلات احصا و به صورت فنی بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی از دشتک زابل به خراسان جنوبی از مهمترین اقدامات دولت برای جبران افت فشار گاز در زمستان است افزود: دولت برای این طرح ۸۰ هزار میلیارد ریال در فازهای اول و دوم تا سربیشه اعتبار گذاشته است.

قناعت متذکر شد: این در حالی است که در مشکل گاز زمستان سال گذشته حتی یک نفر در ایران فوت نکرد اما در کشور های اروپایی به دلیل مشکل سوخت به گفته نشریه تحلیلی ـ اقتصادی اکونومیست بیش از ۶۸ هزار نفر فوت شدند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن جزو اولویت‌های توسعه استان و در دست اجراست گفت: موضوع آبرسانی را با جدیت پیگیر و درگیر تامین اعتبارات لازم هستیم تا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا سال ۱۴۰۵ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: منابع طبیعی در منطقه بخش سرداران به مردم بدهکار است و از گذشته تاکنون کم‌کاری شده که به دنبال اجرای چند طرح آبخیزداری در منطقه هستیم.

وی گفت: ارتقای آنتن‌دهی تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در منطقه دچار ضعف‌هایی بوده که قطعا در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی که دور جدید سفرهای خود را به بخش‌ها اختصاص داده، روز جمعه به بخش سرداران رفت و ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی در جمع مردم بخش سرداران حضور پیدا کرد.

برگزاری جلسه شورای اداری بخش سرداران، دیدار با خانواده شهید، گفت و گوی بی واسطه با مردم و بررسی مسایل بخش به صورت میدانی از برنامه‌های این سفر بود.

مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد و دارای سه بخش مرکزی، شوسف و سرداران است.

روستای دهک مرکز بخش تازه تاسیس سرداران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha