اخبار کوتاه از غرب کرمانشاه؛ از دستگیری سارق تا کشف محموله‌های سوخت قاچاق

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده انتظامی قصرشیرین از دستگیری سارق سیم و کابل برق و کشف ۹ فقره سرقت توسط ماموران انتظامی در این شهرستان مرزی خبر داد.

سرهنگ « ایمان مرادی » روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان قصرشیرین رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۱ قصرشیرین با انجام اقدام های اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق حرفه ای شده و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی قصرشیرین در ادامه گفت: فرد متهم در بازجویی های صورت گرفته به ۹ فقره سرقت سیم و کابل برق در شهر قصرشیرین اعتراف کرد.

سرهنگ مرادی در پایان از معرفی سارق دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲مرز انجام می شود.

بیش از ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب کشف و توقیف شد

فرمانده انتظامی گیلانغرب نیز گفت: ماموران انتظامی گیلانغرب در عملیات هایی جداگانه موفق به کشف ۲ هزار و ۳۱۰ لیترانواع سوخت قاچاق به ارزش ۶۹۳میلیون ریال در این شهرستان شدند.

سرهنگ «منصور محمدی» افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بخش گواور و پاسگاه حیدریه گیلانغرب در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در این شهرستان متوقف و بازسی های لازم انجام گرفت.

وی اظهار کرد: در بازرسی های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی ۲ هزار و ۳۱۰ لیتر سوخت قاچاق شامل یک هزار و ۴۵۰ لیتر بنزنین و ۸۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۶۹۳ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلانغرب در ادامه گفت: در این راستا هفت دستگاه خودروسواری توقیف و هفت نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

هشت هزار لیتر سوخت قاچاق در سرپل ذهاب کشف و توقیف شد

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سرپل‌ذهاب نیز از کشف و ضبط مقدار هشت هزار لیتر سوخت قاچاق با دستور قضایی دادستان و توسط ضابطین قضایی شهرستان خبر داد.

«امیر فیضی» افزود: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از ورود زیان به اقتصاد کشور مقابله با قاچاقچیان سوخت در دستور کار دستگاه قضایی و نیروهای ضابط قرار دارد.

وی اظهار کرد: در این رابطه تعداد سه نفر قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند که با دستور موقت در بازداشت هستند.

فیضی گفت: در شرایطی که زائران اربعین حسینی و مردم شهرستان برای تهیه سوخت موردنیاز خودرو در مضیقه هستند بخشی از سوخت کشور توسط قاچاقچیان سوخت به خارج از کشور قاچاق می‌شود و باعث کمبود سوخت در شهرستان می‌شود که لازم است ضابطین قضایی از قاچاق سوخت توسط سودجویان جلوگیری کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha