۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85196227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت رئیس پاکستانی گروه پارلمانی ایران و پاکستان از تقویت همکاری‌های اقتصادی

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس سنای این کشور بر حمایت پارلمان پاکستان از پیشبرد منافع مشترک دو کشور همسایه به ویژه گسترش همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.  

به ‌گزارش روز شنبه ایرنا، سناتور طلحه محمود با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

سناتور طلحه که تا قبل از پایان کار دولت پاکستان به عنوان وزیر امور مذهبی نیز فعالیت می‌کرد، با یادآوری سفر اخیر هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پاکستان خواستار افزایش نقش مجالس دو کشور برای تقویت مناسبات فی مابین شد.

وی بر نیاز پاکستان به منبع امن و مقرون به صرفه انرژی تاکید کرد و افزود که جمهوری اسلامی ایران یک منبع امن و آسان برای کمک به غلبه بر بحران انرژی پاکستان است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان بر حمایت اعضای این گروه و مجلس پاکستان از تقویت همکاری‌های دوجانبه تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

سفیر ایران نیز با ابراز خرسندی از سطح مطلوب همکاری‌های مجالس ایران و پاکستان بر تاثیر دیپلماسی پارلمانی در راستای شناسایی فرصت‌های جدید تعامل میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

امیری‌مقدم از رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس سنای این کشور برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دیدار با همتایان خود در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه شد.

«وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات پارلمانی ایران اواسط اردیبهشت امسال برای شرکت در آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تدوین قانون اساسی پاکستان به اسلام‌آباد سفر کردند. هیات ایرانی همچنین با رئیس مجلس ملی پاکستان، روسای گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس ملی و سنای این کشور نیز دیدار کردند.

طرفین در این ملاقات درباره همکاری‌های مشترک در زمینه حج و زیارت، تسهیل مسافرت زوار پاکستانی و سایر موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری بین دو کشور گفتگو شد.  

سفیر ایران همچنین دعوتنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سناتور طلحه محمود را تقدیم وی کرد و ایشان ضمن پذیرش دعوت قول داد که به زودی به تهران سفر خواهد نمود.  

امیری مقدم و طلحه محمود در زمینه توسعه بازارچه‌های مرزی، گذرگاه‌های مرزی و توسعه و تسهیل تجارت دوجانبه گفت‌وگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha