۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85196242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان پرآب کلات خراسان رضوی نیز گرفتار آبرسانی تانکری شد

مشهد-ایرنا- فرماندار کلات گفت: کاهش سطح منابع آبی در بخش مرکزی این شهرستان مرزی خراسان رضوی موجب کمبود آب در این مناطق و آغاز آبرسانی با تانکر در هفت روستای این بخش شد.

علی صلاحی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از هفته گذشته، آب شرب روستاهای پرجمعیت «سیرزار، قله زو، آقداش، نفطه، خلج، بابا فرجی و طاهر آباد ترکها» روزانه بوسیله چهار تانکر آبرسان توزیع می شود.

وی گفت: همزمان عملیات کف شکنی و تعمیق چاه ها برای دست یابی به آب در سطوح پائین تر در حال انجام است، پس از آبدار شدن چاه ها آب شرب روستاهای یاد شده از طریق شبکه محلی تامین و توزیع خواهد شد.

فرماندار کلات اضافه کرد: شمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان ۵۰ روستا است که اکنون هفت روستا با تانکر آبرسانی می شود، البته خوشبختانه در مناطق شهری کلات با کمبود منابع آبی و آبرسانی تانکری مواجه نیستیم.

شهرستان مرزی و کوهستانی کلات با داشتن چندین رودخانه و آبشار دائمی، سه سد قره تیکان، چهچهه و زاوین را در خود جای داده است. اما با وجود احداث تاسیسات آبی متعدد در این شهرستان سالانه میلیونها مترمکعب سیلاب و روان آب از مرزهای کلات به صحرای قره قوم کشور همسایه، ترکمنستان، سرازیر می شود.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶دهستان و دارای ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصدی شهری را از آن خود کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha