رویای جان اسمیت کشتی ایران + فیلم

تهران- ایرنا- نوجوان ساروی کشتی افزون بر رویای قهرمانی آرزوی تحصیل در بزرگترین دانشگاه کشور را نیز در سر دارد.

به گزارش ایرنا، قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان ایران در پیکارهای جهانی موجب شد تا نام ستارگانی مانند اهورا خاطری، سینا خلیلی، سام سیار، پیام احمدی و ... بر سر زبان‌ها باشد. کشتی‌گیرانی که بسیاری از کارشناسان از آنان به عنوان ذخیره طلایی تیم جوانان و بزرگسالان در آینده یاد می‌کنند. اگر در کشتی فرنگی پیام احمدی با فنون منحصر به فرد خود مجوز حضور در اردو بزرگسالان این رشته را کسب کرد در کشتی آزاد نیز اهورا خاطری به نخبه‌ای تبدیل شد که برخی او را محصول برنامه «همه فن حریف» رسانه ملی می‌دانند.

نوجوان ساروی که با غلبه بر تمامی رقیبان جهانی خود به مدال طلا رسید چندی پیش و در حضور نامدارانی مانند عباس جدیدی و پژمان درستکار خود را به عنوان پدیده معرفی کرد. در آن زمان بود که جدیدی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از خاطری به عنوان یکی از آینده‌های کشتی ایران یاد کرد. شاید آن روز کسی خاطری را جدی نگرفت و برخی هنرنمایی او را فقط در یک برنامه تلویزیونی می‌دانستند اما او مرزهای رسانه‌ای را جابجا کرد و توانست در استانبول پیش چشم جهانیان یک موفقیت بزرگ را جشن بگیرد، موفقیتی که اکنون او را به مدعی در رده‌های سنی تبدیل کرده است.

اهورا از جمله مازنی‌های کشتی بلد به شمار می‌رود که شاید در آینده بتواند همانند دیگر بزرگان این خطه در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان قدرت‌نمایی کند. او می‌خواهد بار دیگر به مانند حسن یزدانی، مهدی حاجی‌زاده، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد بر قله کشتی جهان قرار گیرد.

خاطری می‌گوید: برای کشتی تنها یک هدف دارد و آن رسیدن به قله افتخار جهان و المپیک است؛ قله‌ای که تاکنون بسیاری از بزرگان ایران آن را فتح کرده‌اند.

خاطری برای رسیدن به این قله الگوهایی در داخل و خارج از کشور دارد. بنا به اذعان این نوجوان ساروی، حسن رحیمی دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان الگوی او است. همچنین جان اسمیت یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران آمریکا نیز از جمله کسانی است که از لحاظ فنی اهورا را تحت تاثیر قرار داده است. اسمیت با ۲ طلای المپیک و ۶ طلای جهانی دومین کشتی‌گیر پرافتخار آمریکا به شمار می‌رود. باروز با ۷ طلای جهان و المپیک مرد نخست کشتی آزاد آمریکا است.

گفت وگو با این نابغه کشتی آزاد شیرین و در عین حال آموزنده است. خاطری با وجود ۱۶ سال سن، اهداف بزرگی را در سر دارد و به دنبال رویاهای خود در ورزش و تحصیل است. اردوهای تیم ملی و مسابقات جهانی هر چند که خاطری را از امتحانات اول دبیرستان در خرداد دور کرد، اما این نوجوان به محض بازگشت از استانبول در کلاس درس و جلسه امتحانی حضور پیدا کرد تا از همسالان خود عقب نماند. دانش‌آموزانی که این روزها با دیدن همکلاسی قهرمان خود به دنبال راهی برای موفقیت در ورزش هستند و می‌خواهند مانند اهورا در دنیای ورزش افتخاری کسب کنند.

اهورا به دنبال جاودانگی با ابزار ورزش است و راهکار این اهداف را در المپیک جستجو می‌کند. او می‌خواهد مانند ۱۱ مدال‌آور ایران در المپیک نامش در تاریخ فرزندان طلایی این سرزمین ماندگار شود، البته این اهداف وی را از تحصیل دور نکرده بلکه در کنار ورزش می‌خواهد یک جامعه شناس یا حقوق‌دان باشد و تحصیل را در دانشگاه‌های معتبر کشور در اولویت کار خود قرار داده است. برای قهرمانی در ۲ زمینه ورزش و درس کار راحتی ندارد، زیرا باید یک توازن کامل بین این ۲ مهم برقرار کند توازنی که خاطری آن را سخت می‌داند زیرا با ۲ آزمون مهم در تحصیل و ورزش روبرو است.

مشوقی به نام پدر دارد و در کشتی غیرت را ابزار نخست برای برتری تعریف می‌کند، اما خود را بی نیاز از فنون ایرانی نمی‌داند بلکه سلاح خود در جدال با نخبگان روسی و آمریکایی زیرگیری می‌داند که هنر ایرانیان است. علیرضا دبیر رئیس کنونی فدراسیون در گذشته و کامران قاسم‌پور از جمله نفراتی هستند که بسیاری از نامداران جهان را با زیرگیری ایرانی شکست دادند.

او تمرکز خود را تنها بر روی کشتی و تحصیل گذاشته و به دنبال فعالیت در ورزش دیگر نیست، اما اعتراف می‌کند که پرسپولیسی است.

خوشحالی او به سبک حسن یزدانی نیز سوژه رسانه‌ها بود. وی گفت: شادی من اتفاقی بود و برنامه‌ای برای این کار نداشتم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha