عاشوری؛ جوان‌ترین مربی قهرمانِ کشتی آلیش بانوان جهان

تهران- ایرنا- «هانیه عاشوری» دارنده طلای کشتی آلیش بانوان جهان یک‌ماه است که در سن ۲۴ سالگی مربیگری خود را در شهر اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه آغاز کرده است.

هانیه عاشوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره مصدومیت خود، اظهار داشت: رباط صلیبی پای من در مسابقات قهرمانی کشوری مازندران به میزبانی ساری در سال گذشته پاره شد و از آن زمان فیزیوتراپی کردم و تمریناتم با کش و وزنه‌های سبک بود.

وی افزود: از اکنون برای مسابقات قهرمانی کشوری سال بعد تمرین می‌کنم تا بتوانم در رقابت‌های برون مرزی شرکت کنم. از سال ۲۰۲۲ به دلیل مصدومیت در هیچ مسابقات بین‌المللی حضور نیافتم و قبل از آن هم در مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان در دسته به اضافه ۷۵ کیلوگرم به طلا و نقره رسیدم.

دارنده طلای کشتی آلیش بانوان جهان عنوان کرد: روزانه ۲ ساعت تمرین می‌کنم و مربی بدن‌ساز داریم؛ اما من خودم مربیگری را به مدت یکماه است که در اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه آغاز کردم و ۱۵ شاگرد دارم. دخترانی که نزد من می‌آیند انگیزه زیادی دارند. حتی سن برخی به کشتی نمی‌خورد و در رده‌های سنی هفت و هشت ساله هستند. آنها به سالن می‌آیند و می‌گویند حداقل تمرین نمی‌کنیم اجازه بدهید تا تمرینات شما را ببینیم.

عاشوری خاطرنشان کرد: الان یک مربی ۲۴ ساله هستم و شاگردانم هم سن زیادی ندارند و از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با آنها کار می‌کنم. در این زمینه با فدراسیون کشتی صحبت نکردم و تنها با رئیس هیئت استان و شهرستان حرف زدم و آنها هم کمکی نکردند.

وی ادامه داد: یکی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی کرمانشاه سالن «اسفندیار غلامی» را برایم تهیه و خودش تشک‌های کشتی تهیه و در و دیوار این سالن را تعمیر و سالن را اجاره کرد تا در این مکان کلاس‌هایم را برگزار کنم.

دارنده طلای کشتی آلیش زنان جهان عنوان کرد: نمی‌خواهم تمام ذهنم را روی مربیگری بگذارم. هر چند در کنار کشتی عاشق وزنه‌برداری هم هستم ولی فعلا که مصدومم. به من گفتند فعلا جراحی نکنم و طب سنتی را انجام می‌دهم، اگر نتیجه رضایت‌بخش بود که به روی تشک برمی‌گردم و اگر نبود باید جراحی کنم. دکتر گفت اگر بخواهم کشتی را حرفه‌ای ادامه دهم باید جراحی کنم. فدراسیون کشتی عنوان کرد که فدراسیون پزشکی ورزشی همه شرایط و هزینه‌ها را مهیا می‌کند.

وی گفت: الان شرایط تیم ملی کشتی آلیش بانوان بهتر شده است. طبق شنیده‌ها همه کشتی‌گیران از شرایط تعریف می‌کنند و می‌گویند که دبیر به همه می‌رسد. کشتی کلاسیک هم که کلا تعطیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha