۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 85197747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ دانشجوی بورسیه امسال در دانشگاه اراک پذیرفته می‌شوند

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه اراک گفت: ۲۰۰ دانشجو بورسیه امسال از طریق آزمون سراسری در این دانشگاه پذیرفته‌ می‌شوند.

به گزارش ایرنا، «مجتبی ذوالفقاری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ۱۷ دانشجو نیز در بورسیه صنعت و در هفت رشته تحصیلی شامل مهندسی برق، ساخت و تولید، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مواد، شیمی و زیست شناسی گیاهی از طریق آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دانشگاه اراک پذیرفته می.شوند.

وی ادامه داد: در راستای توانمند سازی، مهارت محوری و اشتغال پذیری دانشجویان و استعداد های برتر دانشگاه اراک با همکاری بنیاد ملی نخبگان و شرکت‌ها و موسسات برگزیده تجاری و صنعتی از میان متقاضیان واجد شرایط آزمون سراسری سال جاری شرایط اختصاصی در هفت رشته تحصیلی دانشجو بورسیه صنعت می پذیرد.

رئیس دانشگاه اراک خاطر نشان کرد: دانشجویان پذیرفته شده با این روش در دوره تحصیل خود به همکاری با صنایع متقاضی خواهند پرداخت و ضمن دریافت حقوق ماهیانه مصوب طرح از تسهیلات و اعتبارات متعددی بهره مند می‌شوند.

ذوالفقاری گفت: دانشجویان بورسیه صنعتی پس از پایان تحصیل جذب همان شرکت‌هایی می‌شوند که در دوره تحصیل خود با آنها همکاری داشتند.

وی افزود: شناسایی ، هدایت، توانمند سازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی کشور، آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی به استعدادهای برتر و ارتقای توانمندی‌های علمی و فنی استعدادهای برتر از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی از جمله اهداف این طرح‌ است.

رئیس دانشگاه اراک اظهار کرد: ۱۵ دانشجو بر اساس شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجویان بورسیه گروه خودرو سازی سایپا در رشته مکانیک
دانشگاه اراک جذب می‌شوند.

ذوالفقاری گفت: پذیرش دانشجو در رشته‌های بورسیه گروه خودرو سازی سایپا به صورت سراسری انجام می شود و همه داوطلبان که حائز شرایط عمومی و اختصاصی باشند مجاز به انتخاب رشته‌ هستند.

وی ادامه داد: تعیین محل خدمت دانش آموختگان این رشته ، با گروه خودروسازی سایپا و بر اساس نیاز این شرکت در سایپا با یکی از مجموعه‌های تابعه یا دفاتر آن خواهد بود.

وی از پذیرش دانشجو در پنج رشته فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست و کودکان با همکاری دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی خبرداد و گفت: دانشجویان ۲ سال در دانشگاه اراک دروس تئوری و تخصصی را فراگرفته و ۲ سال نیز در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه اراک خاطر نشان کرد: پذیرش دانشجو بر اساس طرح آموزش برای آینده (آبا) در دانشگاه اراک از طریق آزمون سراسری سال جاری هز دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای امسال به شمار می رود.

ذوالفقاری گفت: دانشگاه اراک در سال تحصیلی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ در قالب طرح آموزش برای آینده و با همکاری گروه توسعه و نوآوری گداختار، از میان سه برابر ظرفیت داوطلبان آزمون سراسری و از طریق برگزاری مصاحبه در ۲ رشته تحصیلی مهندسی مکانیک و مهندسی مواد و متالوژی دانشجو می پذیرد.

وی اظهار کرد: در این طرح دانشجویان در رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی مواد و متالوژی از سبک جدید آموزش موسوم به آموزش مبتنی بد واقعیت، عمل و کاربرد بهره خواهند برد.

رئیس دانشگاه اراک افزود: دانشجویان در این طرح ضمن استفاده از تمامی امکانات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی دانشگاه از امکانات حمایت مالی و فنی ، از انجام طرح‌های درسی مرتبط با حوزه کاری شرکت در طول دوران تحصیل بهره مند می شوند.

دانشگاه دولتی اراک در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد و اکنون بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی و هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha