۵۲۰ طلبه امدادگر کشور آموزشهای امداد و نجات را در مشهد فرا می‌گیرند

مشهد-ایرنا- معاون امور جوانان هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۵۲۰ طلبه امدادگر هلال احمرکشور، مشغول فراگیری آموزشهای امداد و نجات در قالب نخستین مجمع کشوری دبیران منتخب کانونهای طلاب در مشهد هستند.

رضا مومن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز برگزاری نخستین مجمع کشوری دبیران منتخب کانونهای طلاب از ۲۳ مرداد ماه در مشهد افزود: هدف از برگزاری این مجمع آغاز فعالیت این کانونها به صورت رسمی و تشکیلاتی و نیز افزایش مهارتهای امدادی طلاب عضو هلال احمر است.

وی اضافه کرد:طلبه‌های آماده هلال احمری در قالب طرح «طاها»، در این دوره کارگاههای عملی و مهارتهای هشت‌گانه امدادی را فرا می گیرند که شامل مهارتهایی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری، برپایی اردوگاه، اطفای حریق، عملیات احیاء و ارزیابی، خونریزی‌ها و شکستگی‌ها و مهارت انواع حمل مصدوم می‌ شود.

معاون هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که این مجمع در ۲ بخش مردان و زنان برای مدت چهار روز برگزار می‌شود اظهار کرد: در بخش دوم کارگاههای آموزشی این مجمع کارگاههای معرفتی با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی با موضوعات مختلف از جمله مباحث امداد و کمکهای اولیه در بحرانها، مباحث توحیدی و فقه در امداد و نجات آموزش داده می شود.

مومن زاده با بیان این که از استان خراسان رضوی تعداد ۸۰ طلبه امدادگر مرد و زن در این طرح شرکت کرده‌اند افزود: طرح طاها یکی از طرح‌های خوب در جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha