۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85199895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبخیزداری در فامنین با ۴۲ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد

همدان-ایرنا- فرماندار فامنین گفت: طرح بزرگ آبخیزداری روستای «مرغ آباد» فامنین با ۴۲ میلیارد ریال اعتبار در حوزه آبخیز مرغ آباد اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید روح‌الله حسینی" روز سه شنبه در برنامه ارتباط مردمی و بررسی مشکلات روستاها با حضور در روستای مرغ آباد اظهار داشت: تعویض تیر برق و ترانس برق با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، بازگشایی معبر مسیل های خطرآفرین ۴۲۰ میلیون ریال و جدول گذاری و زیرسازی معابر با اعتبار هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در روستا انجام شده است.

وی خواستار فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی در روستاهای شهرستان شد و افزود: فرهنگ از دیگر حوزه‌ها اهمیت بیشتری دارد و نباید از فرهنگ غفلت شود زیرا غفلت از فرهنگ عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت.

فرماندار فامنین گفت: در هر جمعی آسیب‌های اجتماعی کمتر باشد فضا برای پیشرفت و رشد آماده است و به همین دلیل باید به حوزه اجتماعی در روستاها توجه شود.

حسینی افزود: موانع و مشکلات مطرح شده در روستا توسط مدیران پیگیری می شود و امیدواریم بتوانیم تا چهار ماه آینده برخی این درخواست ها را انجام دهیم.

طرح آبخیزداری در فامنین با ۴۲ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فامنین نیز گفت: به زودی معابر روستای مرغ آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آسفالت می‌شود.

"روح الله وجدی فاضل" افزود: از ۹۶ واحد مسکونی این روستا تا امروز ۴۰ واحد مقاوم سازی شده و برای بازنگری روستا که در سال ۸۵ صورت گرفته با پیگیری فرماندار سه میلیارد ریال اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین نیز گفت: فرماندار شهرستان نگاه ویژه ای به روستاها داد و اجرای برنامه ارتباط مردمی و حضور در روستاها با همراه مدیران بخشی از این توجه است.

"منصور خزائی" افزود: سه رشته قنات در روستا وجود دارد و در این روستا اهالی به قنوات خود اهمیت بالایی می دهند و به اندازه ای که خودیاری توسط اهالی جمع آوری شود ۱۰ برابر آن مبلغ نیز توسط جهاد کشاورزی به قنات روستا اختصاص می یابد.

پنج میلیارد ریال به لایروبی قنات روستای قموشانه اختصاص یافت

فرماندار فامنین گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار از بخش محرومیت‌زدایی برای مرمت و لایروبی قنات شهرستان فامنین اختصاص یافته است.

حسینی در برنامه ارتباط مردمی و بررسی مشکلات روستاها در جمع اهالی روستای قموشانه با اشاره به اینکه قموشانه یکی از روستاهای مهاجر پذیر شهرستان است اظهار داشت: پنج میلیارد ریال برای لایروبی و مرمت قنات روستا در نظر گرفته شده است و اگر آب قنات احیا شود اقدام مهمی در روستا صورت می گیرد.

وی، روستا را کانون تولید برشمرد و گفت: ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آسفالت ریزی و معابر این روستا اختصاص داده شد.

فرماندار فامنین با تاکید بر اینکه دهیاران باید بر ساخت و ساز در روستاها نظارت داشته باشند تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها به نظارت مستمر و مجدانه شوراها و دهیاری‌ها نیازمند است.

بخشدار پیشخور نیز در این دیدار مردمی گفت: شورا و اهالی روستای قموشانه مشارکت فعالی در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان و بخش دارند.

"سید مهدی سیادت" افزود: جدول گذاری روستا از اعتبارات دهیاری به میزان ۹۸۰ متر انجام شده و آماده بهسازی و آسفالت ریزی است.

وی ادامه داد: مدرسه سه کلاسه توسط بنیاد برکت با اعتبار سه میلیارد ریال توسط بنیاد برکت، ساخت خانه بهداشت، گازرسانی به روستا، ساخت کانال قنات روستا به متراژ ۱۰۰ متر با اعتبارات مردمی و بازنگری طرح هادی روستا از دیگر اقدامات انجام شده در قموشانه است.

بخشدار پیشخور گفت: با پیگیری شورای روستا و هزینه ای که خودشان کرده‌اند زمین و تملک چاه شرب انجام شده و آماده تجهیز و انتقال آب به داخل روستا است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فامنین نیز در این دیدار مردمی گفت: امسال آسفالت‌ریزی قموشانه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود.

"روح الله وجدی فاضل" افزود: در این روستا ۸۰ واحد مقاوم سازی شده و تخریب، آواربرداری و بازنگری در روستا انجام شده است و امسال ۱۰ میلیارد ریال برای آسفالت ریزی و زیرسازی این روستا در سال ۱۴۰۲ هزینه خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین نیز در این دیدار مردمی گفت: ۹ مجوز مشاغل خانگی در قموشانه صادر شده است.

"منصور خزایی" افزود: با پیگیری شورا پنج میلیارد ریال برای لایروبی قنات روستا در نظر گرفته شده است و نیاز به اعتبار بیشتری است که با جمع‌آوری خودیاری می‌توانید اعتبار بیشتری در این زمینه دریافت کنید.

به گزارش ایرنا، فامنین با ۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های ده‌گانه استان همدان است که در شمال شرق این استان واقع شده‌است.

فامنین به عنوان مرکز این شهرستان نیز حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha