۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85200250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«جک لو» جدی ترین گزینه بایدن بعنوان سفیر جدید آمریکا در سرزمین‌های اشغالی

نیویورک – ایرنا- رسانه های آمریکایی اعلام کردند جک لو، وزیر خزانه داری سابق آمریکا گزینه  مورد نظر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان سفیر جدید این کشور در سرزمین های اشغالی است و احتمالا در هفته های آینده توسط بایدن به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از رسانه های آمریکایی، جک لو که قرار است جانشین تام نایدز سفیر سابق آمریکا شود، با یک وضعیت سیاسی پیچیده روبرو است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیراسرائیل اصلاحات جنجالی قضایی را درحالی پیش برده است که بسیاری از اسرائیلی ها و دولت بایدن با آن مخالف هستند.

کاخ سفید در تلاش برای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک بزرگ با عربستان سعودی است که می تواند شامل توافق عادی سازی روابط با اسرائیل باشد.

تارنمای آکسیوس در این باره نوشت: سفیر جدید آمریکا در سرزمین های اشغالی نیز در مدیریت روابط ظریف بین بایدن و نتانیاهو نقش خواهد داشت. بایدن و نتانیاهو اگرچه چهار دهه است که یکدیگر را می شناسند، اما روابط آنها به دلیل تلاش جنجالی نتانیاهو برای کاهش قدرت قوه قضاییه در رژیم صهیونیستی دچار تنش شده است.

لو که وزیر سابق کابینه و رئیس کارکنان کاخ سفید در دوران دولت اوباما بوده، با بایدن همکاری نزدیک داشته است. او همچنین با نتانیاهو و ران درمر از نزدیکان نخست وزیر اسرائیل و وزیر امور استراتژیک این رژیم همکاری داشته است.

لو به عنوان معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا، رئیس دفتر کاخ سفید و وزیر خزانه داری این کشور، در چند مورد از چالش برانگیزترین لحظات روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری اوباما نقش محوری داشت.

بیشتر این تنش حول سیاست نتانیاهو برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی و اختلاف میان نتانیاهو و اوباما بر سر توافق هسته ای ۲۰۱۵ آمریکا با ایران بود.

لو که یهودیت ارتدوکس را دنبال می کند، روابط عمیقی با جامعه یهودی در سراسر آمریکا دارد.

وی به مقامات سابق کاخ سفید گفته است که به سمت سفیری آمریکا در سرزمین های اشغالی علاقه مند است.

به گفته یک منبع آگاه، نامزدهای دیگری نیز وجود دارند اما لو تنها کسی است که در حال حاضر برای این شغل مورد بررسی قرار گرفته است.

یکی از نامزدهای دیگر، استوارت آیزنستات، سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا و مشاور ویژه این کشور در امور هولوکاست است.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نامزدهای دیگر آمریکا برای معرفی به عنوان سفیر این کشور در سرزمین های اشغالی، رابرت وکسلر، استیو اسرائیل و تد دویچ هستند.

یک مقام آمریکایی گفت بایدن در مورد این انتصاب تصمیم نهایی نگرفته است. کاخ سفید و لو از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده اند.

لو در سال ۲۰۱۳ که به عنوان وزیر خزانه داری در آمریکا معرفی شد، توانست ۷۱ رای تایید در سنا بدست آورد. تعداد آرای مخالف او در سنا ۲۶ بود.

در دوران دولت جورج دبلیو بوش، لو در شرکت سیتی گروپ کار می کرد. او اکنون شریک لیندسی گلدبرگ، یک شرکت سهام خصوصی و استاد میهمان دانشگاه کلمبیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha