۴۷۲ کانتینر کالاهای سلامت‌محور تاریخ مصرف گذشته در بندرعباس منهدم می‌شود

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی و اقدام برای انهدام ۴۷۲ کانتینر کالای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته خبر داد و گفت: این کالاها در قالب ۱۶۲ قبض انبار وارد گمرک شده است.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، حامد فلاح روز چهارشنبه در این خصوص افزود: امسال ۲۰۰ پرونده کالاهای سلامت محور متروکه متعلق به اموال تملیکی در گمرک شهید رجایی نیز تعیین تکلیف شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۷۵۰ مورد کالای اساسی نمونه برداری شده و زمان پاسخ دهی آزمایشگاهی از کشتی‌ها در لنگرگاه به حداکثر هفت روز کاری کاهش یافته است.

فلاح با اشاره به ۲۲۵ مورد بازرسی فنی و بهداشتی از واحدهای تولیدی فعال، انبارها و سطوح عرضه کالاهای سلامت محور،خاطرنشان کرد: از آغاز امسال، تعداد ۵۲۱ مورد نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی جهت اجازه‌ صدور به کشور روسیه انجام شده است.

به گفته ی وی، در همین مدت ۵۹۴ گواهی انطباق کالا با باقیمانده‌ سموم به مقصد کشور روسیه توسط کارشناسان معاونت غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صادر شده است.

فلاح انجام ۲۱۰ نمونه برداشت شده در طرح باقیمانده‌ سموم در استان، انجام طرح کشوری غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک در کارخانه های استان در راستای انجام طرح PMS، و صدور ۱۸۰ مورد پروانه بهداشتی شامل پروانه‌های بهره‌برداری، مسئولیت فنی و ساخت را از دیگر فعالیت های انجام شده اعلام کرد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان از صدور ۱۴۰ مورد گواهی بهداشت جهت صادرات محصولات تولیدی کارخانه‌های داخلی خبر داد و گفت: صدور پروانه و مجوز تاسیس ۲۴ باب داروخانه در پنج ماهه نخست امسال به سرانجام رسیده است.

فلاح اضافه کرد: ۵۲۵ داروخانه‌ استان نیز در همین مدت بازرسی شد و ۱۱۲مورد شکایت مردمی نیز مورد پیگیری قرار گرفت که ۴۹تخلف محرز و با متخلفان برخورد قانونی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha