۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبر: 85200625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تدوام تنش لفظی دو همسایه/ طالبان افغانستان: اسلام آباد ادعای بیجا مطرح نکند

تهران- ایرنا - سرپرست وزارت دفاع ملی طالبان با اشاره به اتهامات مقامات پاکستانی مبنی بر دخیل بودن افغانستان در حملات در آن کشور گفت اسلام آباد نباید برای پوشاندن ناکامی شان، ادعاهای بیجا مطرح کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی طالبان در مراسم دومین سالگرد به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان گفت مقامات پاکستان نباید برای پوشاندن ناکامی‌شان، ادعاهای بیجا را مطرح کنند و طالبان را در نا امنی کشور شان دخیل بدانند.

سرپرست وزارت دفاع ملی افزود طالبان بارها در این باره توضیح داده است، اما اسلام آباد همچنان با گستاخی به اتهام وارد کردن ادامه می‌دهند.

محمد یعقوب مجاهد افزود: «من از ادعاهای پاکستان متعجبم. ممکن است آنها به این دلیل این کار را انجام می‌دهند که به جهان این پیام را برسانند که افغانستان برای شما نیز خطر دارد. اما این بار دشمنان جغرافیای افغانستان این آرمان را به گور خواهند برد. »

وی خاطر نشان کرد حکومت پاکستان برای انحراف اذهان عامه مردم اتهامات نادرست به طالبان وارد می‌کنند، در حالیکه حکومت طالبان بارها به همه کشورهای منطقه به‌ ویژه کشورهای همسایه اطمینان داده که از خاک افغانستان بر علیه آنان استفاده نخواهد شد.

با افزایش حملات انتحاری و انفجاری در پاکستان که مسئولیت اکثر این حملات را طالبان پاکستانی(تی‌تی‌پی) به عهده می‌گیرد، مقامات پاکستان ادعا کردند طالبان افغانستان به طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) پناه داده اند و حملات شان را از آن سوی مرز سازماندهی می‌کنند، اما طالبان افغانستان بارها این موضوع را رد کرده است.

طی چند روز گذشته مقامات نظامی پاکستان در سخنرانی‌هایشان حکومت طالبان را تهدید کردند اگر جلو حملات را در پاکستان نگیرند، عملیات نظامی را در خاک افغانستان برای سرکوب تروریستان راه اندازی می‌کنند. در حال حاضر شرایط امنیتی، اقتصادی و سیاسی در پاکستان بسیار نگران کننده است و هیچ نشانه‌ای از تغییرات اساسی به چشم نمی‌خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha