انگیزه و شفافیت ۲ رکن اساسی فعالیت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور انگیزه و شفافیت را ۲ رکن اساسی فعالیت کریدور وسعه صادرات و تبادل فناوری عنوان کرد و گفت: این امکان وجود دارد که برای تربیت نیروی انسانی متخصص، گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی به کریدور اختصاص یابد و افراد جدید فعال در این زیست بوم پرورش داده شوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه در بازدید از دفتر کریدور صادرات فناوری به ظرفیت‌های این مرکز در تربیت و معرفی نیروی انسانی متخصص برای ایجاد زمینه تبادل بین‌المللی فناوری اشاره کرد و افزود: یکی از نکات خوب این کریدور پرورش و رشد افراد متخصص و توانمند است و کریدور این ظرفیت را دارد که به زیرساختی برای افراد علاقمند به صادرات و مسایل بین‌المللی دانش‌بنیان هستند، جذب و تربیت شوند.

وی، تنوع خدمات ارائه شده برای حضور محصولات و خدمات دانش‌بنیان در بازارهای بین‌المللی را یکی دیگر از جذابیت‌های کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری دانست و یادآور شد: کریدور ارائه دهنده طیف گسترده و متنوعی از خدمات مجموعه تنوع خدمات است و طی ۱۰ سال گذشته توانسته جلودار حضور شرکت ها در بازارهای صادراتی باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان به ضرورت نگرش کلان به فعالیت‌های کریدور اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط مثبت کریدور این است که متکی به بخش خصوصی است و این امر موجب می‌شود هزینه ها هدفمند صورت بگیرد و کارها با جدیت بیش تری دنبال شود.

دهقانی فیروزآبادی برخورداری از شفافیت و تسریع در انجام فرایندهای خدماتی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فراز و نشیب ها و چالش ها مهم این است که فضای کریدور فضایی سالم، باز و شفاف باشد و در عین حال جنس فعالیت‌های دانش‌بنیانی با انگیزه بالا باشد؛ فعالان کریدور باید در پیشرفت و ارزش آفرینی آن سهم داشته باشند تا حرکت رو به جلوی کریدور با سرعت بیش‌تری دنبال شود.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که برای تربیت نیروی انسانی متخصص، گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی به کریدور اختصاص داده شود و افراد جدید فعال در این زیست بوم پرورش داده شوند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور امروز ضمن بازدید از دفتر کریدور صادرات فناوری با فعالان و کارگزاران این مرکز به گفت و گو نشست.

براساس گزارش معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از جمله خدمات این مرکز، تسهیل فرآیند صادرات کالاها و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات است. در این مجموعه با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال در این حوزه، خدمات متنوعی برای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارایه می‌شود.

تاکنون بیش از هفت هزار و ۲۴۹ خدمت به ارزش ۴۱۹ میلیارد ریال به شرکت‌ها ارائه شده است و در سال ۱۴۰۱ میزان این حمایت ها ۲۶۶۰ میلیون تومان ریال از ۱۱۹ شرکت بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha