۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85200960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کم سن ترین دختر نوجوان غواص شمال کشور؛ از رکوردشکنی دَم در عمق تا بازدم در زندگی

نوشهر- ایرنا- کم سن ترین دختر غواص شمال کشور که به تازگی مدرک غواصی بین المللی را از نخستین مدرسه غواصی شمال ایران دریافت کرد، در حاشیه نخستین تمرین عملی خود در دریای خزر از آرزوهای خود برای غواصی در این دریا تا حبس نفس در زیر آب می‌گوید.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، "پانیسا خزایی" که به همراه شماری از همدوره های خود جزو اولین گروه هنرجویان مدرسه غواصی(NOVA) نخسیتن مدرسه آموزش بین المللی غواصی تحت استاندارد SSI در شمال کشور(نوشهر)، آموزش های تئوری و علمی غواصی را فرا گرفته است.

نخستین مدرسه آموزش غواصی بین‌المللی زیر نظر دفتر خدمات و پشتیبانی SSI(مدرسه بین المللی غواصی) در ایران یازدهم تیرماه سال جاری در شمال کشور به مرکزیت شهرستان نوشهر آغاز به کار کرد.

این دختر ۱۱ ساله نوشهری روز چهارشنبه بعد از انجام نخستین تمرین عملی غواصی به همراه دیگر همدوره های خود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دختران ایرانی توانمند و با هوش هستند، افزود: غواصی در دریای مازندران یکی از آرزوهای من بود که بعد از راه اندازی مدرسه غواصی در این شهرستان محقق شده است.

کم سن ترین دختر نوجوان غواص شمال کشور؛ از رکوردشکنی دَم در عمق تا بازدم در زندگی

خزایی اظهارداشت : اگرچه پدر و مادرم بهترین راهنما و مشوق در زندگی ام هستند اما زندگی در کنار دریای مازندران شوق آموختن آن را در من شعله ور کرد و این همجواری با دریا هم امتیاز بزرگ برای زندگی من است.

وی تصریح کرد : آنچه در کتاب ها از دریا خوانده ام با غواصی در عمق دریا عملی تجربه می کنم و توصیه به همه نوجوانان کشور عزیز مان این است که برای پیشرفت زندگی خود هدف مشخصی را ترسیم کنند.

پانیسا خزایی نقش والدین و مربیان دلسوز را در هدایت و حمایت فرزندان و هنرجویان در هر آموزشگاهی در دستیابی به اهداف نوجوانان را بسیار تاثیرگذار دانست.

مونا داودی مدیر و مدرس بین المللی غواصی در سیستم آموزشی SSI امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در اولین دوره آموزشی این مدرسه ۶ نفر خانم و چهار نفر آقا دانش آموخته شدند.

وی ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت دانشگاه دریایی نوشهر با این مدرسه خاطرنشان کرد : آموزش عملی هنرجویان در استخر نیروی دریایی نوشهر انجام می دهیم که امروز اولین روز عملی غواصان است و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است برای آموزش عملی از استخرهای دیگر شهرستان استفاده کنیم.

مدیر و موسس مدرسه غواصی شمال ایران " پانیسا خزایی" را نوجوانترین غواص شمال ایران و حتی ایران اعلام و اضافه کرد : این دختر نوشهری در آموزش تئوری و عملی غواصی دارای هوش و ذوکات ویژه بوده و می تواند با برنامه ریزی و تلاش و تمرین مستمر غواصی ماهری بشود.

به گفته داودی این هنرجویان پس از اتمام دوره آموزشی کارت دیجیتال و گواهینامه دوره آموزشی را دریافت کردند.

داودی مدیر و مدرس بین المللی غواصی در سیستم آموزشی SSI افزود: همه زیرساخت ها و بسترهای لازم سخت افزاری و نرم افزاری این رویداد ورزشی برای آموزش هنرجویان رشته غواصی در خطه شمال کشور فراهم است.

وی ورزش غواصی را یکی از مفرح ترین و هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی دانست و اظهارداشت : هنرجویان و علاقه مندان رشته غواصی در استان های شمالی و حتی استان های همجوار آن می توانند مراتب درخواست خود را برای آموزش غواصی به این آدرس ایمیل مدرسه Nova.diving.school@gmail.com و در اینستاگرام Novadivingschool اعلام کنند.

داودی، کمک به هنرجویان برای رسیدن به اهدافشان و کشف دنیای ناشناخته زیر آب و بدست آوردن تجربه غواصی اسکوبا و کمک به هنرجویان برای گذراندن دوره های تخصصی با هدف جذب شدن در بازار کار در داخل و خارج با استناد به ارائه مدارک بین المللی و توسعه این مدرسه به مرکز کارآفرینی در سطوح عالیتر را از اهداف راه اندازی این مدرسه برشمرد.

وی تصریح کرد : طبق بررسی های انجام شده، افرادی زیادی از بانوان و آقایان در مازندران، گلستان و گیلان و استان های همجوار آن ها علاقه مند به فراگیری آموزش غواصی هستند ضمن این که از ظرفیت دریای خزر در این بخش تاکنون استفاده نشده که گام نخستین آن را با راه اندازی این مدرسه برداشتیم.

کم سن ترین دختر نوجوان غواص شمال کشور؛ از رکوردشکنی دَم در عمق تا بازدم در زندگی

SSI SCUBA SCHOOLS INTERNATIONAL یا همان مدارس بین المللی غواصی با بیش از ۵۰ سابقه در ۱۱۰ کشور دنیا فعالیت دارد.

مرکز بین المللی ssi یک بخش خصوصی بوده و ارتباطات و قراردادهایی با فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی دارد و این فدراسیون آن را به رسمیت می شناسد.

Pl SSI SCUBA SCHOOLS INTERNATIONAL یا همان مدارس بین المللی غواصی با بیش از ۵۰ سابقه در ۱۱۰ کشور دنیا فعالیت دارد و به غواصان، مراکز غواصی و مجموعه های تفریحی مدرن ترین آموزش های غواصی در جهان را ارایه می‌دهد، منابع آموزشی آنان را فراهم و برای آنان گواهینامه معتبر بین المللی صادر می‌کند.

این مرکز بین المللی از سال ۲۰۱۵ در ایران شروع به فعالیت کرده است و مدرسه آموزش غواصی Nova تحت استاندارد بین المللی SSI زیر نظر دفتر خدمات و پشتیبانی SSI در ایران فعالیت می کند، در زمان حاضر تعداد زیادی از اعضای حرفه ای SSI در مراکز معتبر آموزشی SSI مشغول ارائه خدمات تخصصی به هنرجویان هستند.

بنا به گزارش فدراسیون نجات غریق و غواصی ۴۰۰ مدرس غواصی به صورت سازمان یافته در کشور برای آموزش به علاقه مندان این رشته ورزشی جذاب و مفرح مشغول فعالیت هستند.
شهرستان بندری ۱۵۰ هزار نفری نوشهر در غرب مازندران واقع شده است.

کم سن ترین دختر نوجوان غواص شمال کشور؛ از رکوردشکنی دَم در عمق تا بازدم در زندگی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha