۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبر: 85200970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان دارایی چین در اوراق بهادار آمریکا به کمترین میزان رسید

تهران- ایرنا - چین میزان دارایی خود در سهم اوراق بهادار آمریکا را به کمترین میزان در ۱۴ ساله اخیر رساند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کاهش این میزان دارایی های چین زمانی صورت می گیرد که «جانت یلن» وزیر خزانه دارای آمریکا در اخیرا برای کاهش سوی تفاهمات بین واشنگتن و پکن که موجب وخیم شدن روابط مالی و اقتصادی بین دو کشور به چین سفرکرده بود.

روزنامه گلوبال تامیز نوشت : براساس گزارش های وزارت خزانه داری آمریکا، چین سهم اوراق بهادرآمریکا را برای سومین ماه متوالی در ماه ژوئن میزان دارایی خود را به ۸۳۵.۴ میلیارد دلار کاهش داد که به کمترین میزان در ۱۴ سال گذشته رسیده است.

این روزنامه چینی افزود: چین به عنوان دومین سهام دار اوراق بهادر آمریکا پس از ژاپن، میزان دارایی خود در سال ۲۰۲۲ به زیر یک تریلیون دلارکاهش داد و سپس این دارایی ها از آگوست ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳ با افزایش جزئی در ماه مارس به ۲۰.۳ میلیارد دلاری، قبل از سقوط سهام کاهش یافت.

گلوبال تایمز با اشاره به ژاپن بزرگترین دارنده اوراق خزانه آمریکا، افزود : پس از اینکه این کشور مدت کوتاهی دارایی خود را از ۱.۱۳ تریلیون دلار در آوریل کاهش داد، مجددا دارایی های خود را در ماه ژوئن از ۱.۱۰ تریلیون دلار در ماه مه به ۱.۱۱ تریلیون دلار افزایش داد.

انگلستان با میزان دارایی ۶۷۲.۳ میلیارد دلار به عنوان سومین سهام داره اوراق بهادار آمریکا محسوب می شود.

وزارت خزانه داری ایالات متحده با صدور بیانیه ای منتشر شد آمده است: مجموع کل سرمایه گذاری خارجی با اکتساب به اوراق بهادار بلندمدت، اوراق بهادار کوتاه مدت و تراکنش های بانکی در ماه ژوئن به ۱۴۷.۸ میلیارد دلار رسید که ورودی خالص سرمایه گذاری های خصوصی خارجی ۱۱۹.۸ میلیارد دلار و سرمایه گذاری رسمی خارجی ۲۸.۰ میلیارد دلار بوده است.

این بیانیه افزود : اتباع خارجی مقیم آمریکا میزان دارایی های خود را در سهم اوراق بهادار بلندمدت ایالات متحده در ماه ژوئن به ۲۴۴.۰ میلیارد دلار افزایش دادند.که میزان سرمایه گذاری خصوصی خارجی به ۱۸۳.۹ میلیارد دلار و موسسات رسمی خارجی به ۶۰.۲ میلیارد دلاربوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha