۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85200997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعه مستمر در  دوران دبیرستان راز موفقیت نفر دوم کنکور علوم تجربی

تهران - ایرنا - ماراتن کنکور ۱۴۰۲ پس از ماه ها به پایان راه نزدیک شد و با اعلام نتایج رتبه‌های ۱ تا ۱۰ کنکور ۱۴۰۲، نفرات برتر هر رشته مشخص شدند و از عوامل موفقیت خودشان در این رقابت نفس گیر، نقش خانواده در کسب این نتیجه و برنامه‌ای که برای آینده‌شان در نظر دارند، سخن گفتند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، کنکور ۱۴۰۲ با مشخص شدن رتبه‌های برتر آن، به ایستگاه پایانی رسید. استان تهران دارای بیشترین رتبه‌های برتر بود و بعد از آن شهرهای یزد، اصفهان، سنندج و کرمان گوی سبقت را نسبت به سایرین در کسب رتبه‌های برتر ربودند.

به همین بهانه، خبرنگار ایرنا روز چهارشنبه گفت و گویی با یکی از این رتبه‌های برتر آزمون سراسری انجام داد که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می خوانیم.

محمد قانع رتبه ۲ گروه ‌آزمایشی علوم تجربی از یزد در پاسخ به سوال ایرنا درباره رمز موفقیت خود در کنکور ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای پایه دهم شروع به خواندن برای کنکور کردم و به طور مستمر درس خواندم. این گونه نبود که یک روز کم یا یک روز زیاد بخوانم و پیوسته درس خواندم.

قانع گفت: از روزهای ابتدایی پایه دهم به طور مستمر روزی هشت تا ۹ ساعت درس می خواندم که در پایه یازدهم به روزی ۱۱ تا ۱۵ ساعت مطالعه درسی رسید و در پایه دوازدهم روزی ۸ تا ۹ ساعت درس خواندم.

رتبه دوم کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی نقش خانواده را در موفقیت خود خیلی مهم دانست و گفت: آنها به من انگیزه و ایده و امید می دادند و نگذاشتند هیچ دغدغه ای جز کنکور داشته باشم و محیطی آرام را برای من فراهم کردند.

وی درباره این که آیا انتظار آوردن کسب رتبه دوم در علوم تجربی را داشته است گفت: با توجه به این وقتی که برای درس خواندن گذاشتم و در آزمون های مختلف شرکت کردم تا حدودی از رتبه خود با خبر بودم و در واقع با توجه به درصدهایی که در کنکور زدم این رتبه قابل حدس بود.

مطالعه مستمر در  سه سال دوران دبیرستان راز موفقیت نفر دوم کنکور علوم تجربی

قانع دو مرحله ای شدن کنکور را خوب دانست و گفت: این که تصور شود دو مرحله ای شدن کنکور استرس داوطلب را کم می کند؛ این گونه نیست چرا که برگزاری دو مرحله ای کنکور هم استرس خاص خود را دارد.

وی درباره روش مطالعه و این که آیا از کلاس های آموزشی کنکور استفاده کرده است، اظهار داشت: برای درس خواندن از کلاس های آموزشی کنکور اصلا استفاده نکردم و خودم مطالعه کردم، اما در آزمون های مختلف آن شرکت کردم.

این رتبه دوم کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: برای مطالعه اولویت اول باید کتاب های درسی باشد، مرحله دوم از کتاب های آموزشی و کمک درسی استفاده کند و تست های مختلف بزند و در کنار آن در آزمون های مختلف شرکت کند.

وی درباره انتخاب رشته گفت: پزشکی تهران را انتخاب می کنم و تا گرفتن یک تخصص تحصیلاتم را ادامه می دهم.

قانع در ادامه خطاب به کسانی که خود را برای کنکور آماده می کنند گفت: درس ها را به طور مستمر بخوانند و مواظب باشند در دام شیادان نیفتند؛ چرا که موسسات مختلف زیاد هستند و از موسسات خوب استفاده کنند و بدانند که این گونه موسسات اولویت اول منافع خودشان است. داوطلبان در کنار آن روحیه خود را حفظ کنند و امید خود را هیچ گاه از دست ندهند و این گونه فکر نکنند که اگر در آزمونی نتیجه دلخواه را نگرفتند،‌ امید خود را از دست بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha