نوری: پلی‌آف لیگ هندبال را حذف کردیم/ رضایت فدراسیون جهانی از من با قضاوت بعدی مشخص می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس کمیته توسعه کنفدراسیون هندبال آسیا گفت: باشگاه‌ها از برگزاری مرحله پلی‌آف راضی نبودند و به همین دلیل در لیگ برتر مردان و زنان این مرحله حذف شد.

میترا نوری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال بانوان، اظهار داشت: جلسه قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان با حضور تیم‌های باشگاهی سنگ آهن بافق، فولاد مبارک سپاهان، زاگرس جنوبی، نفت و گاز گچساران، سنندج، شهید چمران لارستان و فولاد هرمزگان برگزار شد. در مسابقات دور رفت لیگ برتر دو وقفه به باشگاه‌ها اعلام کردیم که خوشبختانه همکاری‌های لازم را در این زمینه داشتند و هیچ باشگاهی برای این وقفه معترض نبود.

وی افزود: وقفه اول در دور رفت لیگ برتر هندبال برای برگزاری اردوی تیم ملی هندبال بانوان از هشتم تا چهارم مهر ماه و وقفه دوم جهت حضور دختران ایران در مسابقات جهانی از نهم تا بیست و ششم آذر ماه به میزبانی مشترک دانمارک، نروژ و سوئد ایجاد می‌شود. بعد از آن دیگر وقفه‌ای نداریم و هفته ششم و هفتم لیگ را برگزار خواهیم کرد. پس از برگزاری هفته هفتم ۱۴ روز پنجره دوم را باز می‌کنیم و از ۱۶ تا ۲۷ دی ماه به باشگاه‌ها فرصت دادیم.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال عنوان کرد: لیگ برتر ما روزهای جمعه ساعت ۱۱ و مسابقات در یک جدول دوره‌ای برگزار می‌شود. بعد از اتمام رقابت‌ها با احتساب امتیازات کسب شده مقام‌های تیم‌ها تعیین می‌شود و دیگر مرحله پلی‌آف را برگزار نخواهیم کرد. در واقع باشگاه‌ها خود از برگزاری پلی‌آف ناراضی بودند و به این جمع بندی رسیدند که این مرحله را در لیگ برتر نداشته باشیم. این توافق باید بین باشگاه‌ها و فدراسیون هندبال صورت پذیرد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که مسابقات نه تنها در بخش بانوان، بلکه در بخش مردان به صورت دوره‌ای و بدون پلی‌آف برگزار شود.

وی ادامه داد: فصل گذشته در لیگ برتر هندبال بانوان، هشت تیم حضور داشتند و در این فصل فعلا هفت تیم داریم. احتمال اینکه تعداد تیم‌ها به عدد هشت برسد خیلی زیاد است؛ اما باید آن باشگاه مدارک لازم را برای فدراسیون ارسال کند. هفته آینده با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بخش بانوان و مردان تیم‌های نهایی را اعلام می‌کنیم و در بخش مردان نیز ۱۱ تیم حضور دارند که شاید به عدد ۱۲ برسد.

نوری خاطرنشان کرد: برای لیگ برتر هندبال مردان سه برنامه داریم چرا که بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی و انتخابی المپیک را پیش‌رو داریم. تقویم ما در بخش مردان بسیار شلوغ است و با توافق باشگاه‌ها یکی از برنامه‌ها اجرا خواهد شد. با همفکری خانواده هندبال می‌توانیم یک سری از ایده‌های کوچک را برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی کنیم. برنامه‌ریزی‌ها برای سال ۱۴۰۲ انجام شده و موظف به اجرای آن هستیم اما برای تقویم ۱۴۰۳ سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن رویدادهای بین‌المللی، مسابقات داخلی را هماهنگ با آنها و با ظرافت برگزار کنیم تا به لحاظ فنی خروجی خوبی داشته باشیم.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال گفت: هفته گذشته ناظر مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در بخش پسران در کرواسی بودم. این دومین تجربه من به عنوان یک بانو از قاره آسیا بود. در واقع از قاره کهن تنها یک زن به عنوان نماینده مسابقات جهانی انتخاب شد. مسئولیت سنگینی است و باید به میزانی خوب عمل کنید تا اعتماد همجنسان شما در آسیا و ایران زیاد شود. خروجی عملکردم با ابلاغ فدراسیون جهانی برای حضور در رقابت‌های بعدی مشخص می‌شود و اگر رضایت داشتند در مسابقات قهرمانی جهان قضاوت می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha