۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85201138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدرت‌های خارجی درصدد تخریب روابط کشورهای منطقه هستند

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در سخنانی تاکید کرد که برخی قدرت‌های خارجی درصدد تخریب روابط میان کشورهای منطقه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی رضا عنایتی» سفیر ایران در عربستان سعودی در این باره اظهار داشت: ایران به دنبال تحکیم بخش اقتصادی در روابط دوجانبه با عربستان سعودی است.

وی افزود: با تشکیل کمیته مشترک میان ایران و عربستان موافقت شده است، تشکیل این کمیته به منزله نقشه راه روابطی است که می‌تواند تجارت محدود فعلی را به درجه بسیار بالاتری برساند.

این دیپلمات ایرانی همچنین تاکید کرد: فرصت موجود در پرتو ازسرگیری روابط ایران و عربستان افق‌های زیادی را برای دو کشور و منطقه باز خواهد کرد.

عنایتی با تاکید بر لزوم انتخاب مسیر سازنده از طریق گفت‌وگو، ابراز اطمینان کامل کرد که کشورهای منطقه همکاری‌های خود را عمیق تر خواهند کرد و به قدرت‌های خارجی که خواهان تخریب روابط کشورهای منطقه هستند، توجهی نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ۱۷ فروردین ماه سال جاری در پکن و بعد از هفت سال به صورت رسمی دیدار و گفتگو کردند و بیانیه مشترکی را برای از سرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک منتشر کردند تا در اسرع وقت کار بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری ها انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha