۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85201840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رییس‌جمهور: مقوله مشاوره در آموزش و پرورش باید تقویت شود

مشهد-ایرنا- معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مقوله مشاوره در آموزش و پرورش که طی سالهای گذشته بسیار ضعیف شده است، باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در آغاز دوره «مهارتهای زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» در مشهد افزود: مشاوران هم باید دوره‌های مربوطه را فرا بگیرند و با نگاه ویژه سبک ایرانی اسلامی کار کنند.

وی با بیان اینکه حفظ بنیان خانواده وظیفه همه مسوولان در کشور است، ادامه داد: دشمن سعی می‌کند فرهنگ و هویت ما را تحت تاثیر قرار دهد و در این میان خانواده را هدف قرار داده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فرهنگ اولویت اول کشور است و بر سیاست و اقتصاد احاطه دارد، بیان کرد: نگاه فرهنگی است که به اقتصاد و سیاست نیز جهت می دهد. به طور یقین از نظر فرهنگی نیاز داریم کار ویژه ای با حضور دانش آموزان و والدین داشته باشیم.

وی گفت: آسیبهای فرهنگی و شناخت فضای مجازی باید فراتر از کتابهای درسی بیان شود. این کار با بخشنامه و ابلاغیه میسر نیست و باید همه مردم وارد این عرصه شوند.

معاون رییس‌جمهور: مقوله مشاوره در آموزش و پرورش باید تقویت شد

خزعلی بیان داشت: در هجمه کنونی و در جنگ شناختی نیاز است که دانش آموزان تغذیه فرهنگی شوند و والدین در جریان همجمه و نوع مقابله با آن باشند. سواد رسانه گسترش یابد و بتوانیم در برابر حرکتی که دشمن سعی می‌کند واکسینه مناسب انجام شود.

معاون رییس جمهور افزود: باید خانواده‌هایی داشته باشیم که از نظر فرهنگی معرف فرهنگ ایرانی اسلامی باشند و تمدن سازی ایران را به جهان عرضه کنند.

دوره مهارتهای زندگی و بالندگی فرزندان دانش آموز که از امروز به میزبانی بنیاد پژوهشهای آستان قدس در مشهد آغاز شد، تا ۲۸ مرداد با حضور ۵۳ نفر از مربیان و معلمان استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ادامه دارد.

در این دوره، درسنامه‌ای با ۲۹ سرفصل از جمله عشق بی پایان والدین به فرزندان و جهت دهی این عشق به سمت بالندگی و سلامت آنان، ریشه درونی این بالندگی و سلامت، توانایی های درونی شگفت انگیز فرزندان، استفاده از توانمندی در سلامت و بالندگی، عفت و خود مراقبتی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha