۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱:۰۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85202307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف بین‌المللی بدنبال برگزاری رزمایش نظامی در شمال عراق

بغداد- ایرنا- ائتلاف بین‌المللی که فرماندهی آن را نظامیان آمریکایی بر عهده دارند قصد دارد در مناطق اطراف شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان و شهر موصل در شمال عراق رزمایش هوایی و زمینی برگزار کند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری شفق نیوز با اعلام این خبر گفت که رزمایش سنگین هوایی و زمینی نیروهای ائتلاف بین المللی در نزدیکی اربیل و شهر القیاره در جنوب موصل برای اطمینان از سالم بودن (فعال بودن) تجهیزات و ادوات نظامی آنها برگزار خواهد شد.

پیشتر ائتلاف بین‌المللی در عراق که فرماندهی آن را نظامیان آمریکایی برعهده دارند از جایگزین کردن یکی از لشکرهای نظامی خود با نیروی دیگری در عراق به عنوان بخشی از روند استقرار مجدد و چرخش این نیروها خبر داده بود.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی با ادعای جنگ علیه داعش در عراق حضور دارد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در حالی قصد برگزاری رزمایش هوایی و زمینی در شمال عراق را دارند که روز دوشنبه هفته جاری نخست وزیر عراق در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد که عراق به حضور نیروهای نظامی خارجی نیازی ندارد.

نمایندگان، سیاستمداران و تحلیلگران عراقی و مردم این کشور بارها بر لزوم پایان حضور نظامی آمریکا در کشورشان تاکید کرده و خواهان احترام کامل به حاکمیت و استقلال آن شده‌اند.

در این پیوند دولت عراق در ۱۸ آذر سال ۱۴۰۰ به طور رسمی پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا را در این کشور اعلام کرد اما این نظامیان اشغالگر همچنان در عراق حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha