حادثه تروریستی در شاهچراغ(ع)؛ محور خطبه های امامان جمعه شهرستان های تهران شد

شهرری- ایرنا- حادثه تروریستی در شاهچراغ(ع)، نقشه شوم دشمن برای اجرای این عملیات و ایجاد ناامنی در کشور، محور خطبه های امامان جمعه شهرستان های تهران در نماز سیاسی-عبادی این هفته بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه دماوند با اشاره به شهادت رسیدن ۲نفر از هموطنان در حادثه تروریستی شاهچراغ و هتک کرمت حرم اهل بیت(ع) گفت: داعش که با عملکرد زشت خود و با این اقدامات کور و جاهلانه، در زمین رژیم صهیونیستی بازی و خوش رقصی می‌کند، بداند که این اقدامات ملت ما را بیدارتر و متحدتر می‌کند.

وی افزود: اتاق فکر خرابکاری در ایران را باید در غرب و لانه عنکبوت جستجو کنیم، صهیونیست‌ها از ایجاد ناامنی در کشور ما خوشحال می‌شوند؛ انتخاب مهاجرین برای ترور در شاهچراغ با هدف ایجاد نفرت و درگیری میان همسایگان و تحریک برای اقدامات رادیکالی انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: حمله یک تبعه مهاجر به اماکن مذهبی شیعیان نشان از تمرکز دشمن در مسائل مذهبی و ایجاد فتنه در این زمینه دارد؛ حضور اقوام مختلف در استان فارس مثل عرب، ترک، بلوچ، فارس و ادیان و مذاهب از شیعه گرفته تا اهل سنت، شافعی، و زرتشتیان و حتی فرقه‌ ضاله بهاییت زمینه سوء استفاده دشمن در ایجاد اختلاف شده است.

حادثه تروریستی در شاهچراغ(ع)؛ محور خطبه های امامان جمعه شهرستان های تهران شد

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: با عنایت خداوند متعال و هوشیاری نیروهای امنیتی و کمک یک نیروی خدماتی مومن و شجاع با دستگیری فرد تروریست و خلع سلاح او از فاجعه بزرگی جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: حادثه شیراز به ما می‌آموزد که برای حفظ نعمت امنیت باید بیشتر دقت کنیم چرا که همه ما در تامین امنیت سهیم هستیم و هر کدام وظیفه‌ای داریم.

خطیب جمعه دماوند یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی و دفاعی از اقتدار بالای برخوردار است و این را دشمنان خوب می‌دانند؛ هر وقت موقعیتی برای نظام عزیز ما حاصل می‌شود، دشمنان کینه توز سعی می‌کنند با ایجاد حاشیه مردم را از توجه به پیروزی‌ها باز دارند و شیرینی موفقیت را به تلخی تبدیل کنند.

خطیب جمعه دماوند گفت: توافق اخیر بر مبنای آزادی متقابل زندانیان آمریکایی و ایرانی و آزاد شدن ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی، دشمنان منطقه‌ای ما را عصبانی کرده است، دشمن به این نتیجه رسیده که هزینه کوتاه آمدن مقابل ما کمتر از هزینه مقابله با ماست و این نتیجه مقاومت ملت و اقتدار بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: توسعه روابط ایران با کشورهای قدرتمند جهان در شرق و گسترش تعامل بین‌المللی با کشورهای مختلف به غرب‌گرایان فهماند که همه دنیا آمریکا نیست.

اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) نشانه زبونی دشمنان است

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس هم در جمع نمازگزاران گفت: ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران، تلاش برای تحریک گسل های مذهبی، هدف گیری امنیت ملی به عنوان اصلی ترین توفیق نظام، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب، تحت‌الشعاع قراردادن موفقیت‌های اخیر دولت برخی از اهداف شوم دشمنان از واقعه تروریستی در شیراز است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس و بحران شکنی و قدرت نظامی و سازندگی از افتخارات سپاه است، توضیح داد: سپاه، بزرگ‌ترین سازمان ضدتروریستی جهان است.

حادثه تروریستی در شاهچراغ(ع)؛ محور خطبه های امامان جمعه شهرستان های تهران شد

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: سپاه با توانمندی‌های خود کاری کرده که دشمن جمله «گزینه نظامی روی میز است» را دیگر تکرار نکند.

حسینی ادامه داد: بنا بر منویات رهبری از ارزش‌ها و برجستگی‌های مهم سپاه مراقبت کنید و جوانان سپاهی سعی کنند که آراستگی علمی، عملی و معنوی خود را بالا ببرند.

وی با اشاره به خصوصیات حاکمیت سیاسی‌ ایران، توضیح داد: مخالفت نظام اسلامی با دست‌درازی به منافع و منابع ملت‌ها، اعتقاد به کرامت همه انسان‌ها، صلح و رفتار مسالمت‌آمیز با هر کشور و دولتی که بنای مخاصمه ندارد، الگو شدن و پیشگامی و پیشرانی جمهوری اسلامی برای حرکت‌های مقاومتی در منطقه حساس غرب آسیا برخی از خصوصیات حاکمیت اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: در جمهوری اسلامی، مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت و این رونق در دورانی اتفاق افتاد که سقوط اخلاقی روزافزون غرب، اخلاق و معنویت را در بخش‌های عمده‌ی عالم منزوی کرده است.

حسینی افزود: اگر مساجد ما فعال، پویا و به‌روز شوند و امام جماعت قوی و هیات امنای توانمند داشته باشد و حال مسجد خوب بشود، مطمئن باشیم که حال مردم و حال جامعه‌ی ما خوب خواهد شد.

ایجاد ناامیدی راهبرد اساسی دشمن در مقابله با نظام است

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد خطیب نماز جمعه ورامین هم این هفته در جمع نمازگزاران گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای تخریب نظام اسلامی و بدبینی مردم به انقلاب به کار بسته اند که باید با روشنگری و پاسخگویی به شبهات با فتنه انگیزی دشمنان مبارزه شود.

وی افزود: اگر همه افراد به وظیفه خود در جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب عمل کنند، دشمن در این توطئه و فتنه نیز با شکست سنگین مواجه می‌شود.

وی با اشاره به جنایت تروریست‌ها در حرم حضرت شاهچراغ شیراز و شهادت و مجروح شدن تعدادی از زائران گفت: این قبیل اقدامات نشان از درماندگی دشمنان در برابر پیشرفت‌ها و اقتدار نظام اسلامی دارد، از مسئولان می‌خواهیم با سرعت و قاطعیت با عوامل این جنایت وحشیانه برخورد کنند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از سپاهیان اظهار داشت: باید وظایف خود را در قبال طراحی‌های دشمن درک کنیم، وظیفه امروز ما مراقبت دائم از انقلاب است و این مهم در سایه حفظ وحدت ملی، مشارکت دادن مردم و کمک به آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف جامعه محقق می شود.

حادثه تروریستی در شاهچراغ(ع)؛ محور خطبه های امامان جمعه شهرستان های تهران شد

قدوسی نژاد افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، در حرکت به سمت قله‌ها، ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده‌ایم و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در روش صحیح انتقاد از مسئولان گفت: نمی‌گوییم انتقاد نباشد، اما بیان انتقاد همراه با اعتماد به مسئولان باشد چرا که مسئولان با شوق، توانمندی، توکل به خدا و با همه توان در حال کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha