دشمن با تکرار عملیات تروریستی شاهچراغ به دنبال تضعیف امنیت کشور است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: هدف دشمن از تکرار عملیات تروریستی در شاهچراغ حمله به عنصر امنیت، تلاشی برای ناکارآمد نشان دادن وجهی از دولت است که پیش از این در آن کارآمد تلقی می‌شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ افزود: طراحان غربی به‌دنبال ایجاد سطوح اصطکاکی میان ایران و مهاجران افغانستانی هستند تا با تحریک تهران دولت را به سمت اقدام های رادیکالی سوق دهند که می‌تواند با ایجاد مشقت برای شهروندان افغانستان فضا را برای نارضایتی آن ها و بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی فراهم سازد.

وی اظهار کرد: حمله اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی اهل تشیع نشان می‌دهد سناریوی اصلی متمرکز بر مسائل مذهبی است، هرچند به‌دلیل شرایط منطقه و شفاف شدن دیدگاه‌های عمومی درباره درگیری‌های مذهبی این اقدام به اندازه کافی برای طراحان مثمر ثمر نبوده است.

امام جمعه قصرشیرین گفت: حملات متعدد که بر حرم شاهچراغ در استان فارس متمرکز است، احتمالا بهره‌گیری از ظرفیت جامعه موزائیکی این استان را هدف قرار داده است. حضور اقوام مختلف از فارس، عرب، ترک و بلوچ و هم‌چنین ادیان و مذاهب از شیعه گرفته تا اهل سنت شافعی و زرتشتیان و حتی فرقه ضاله بهائیت با نقش‌آفرینی پررنگ، می‌تواند دلیل تمرکز بر استان فارس را نیز هویدا سازد.

او همچنین در ادامه اظهار کرد: قهرمان اصلی این واقعه نیروهای امنیتی داخل حرم بودند که با چابکی تمام جلوی تداوم و گسترش این اتفاق را گرفتند و معلوم نبود تروریست مزبور و نفرات بعد از او چه سناریویی را در سر داشتند اما شواهد و قرائن حکایت از این داشت که در صدد بودند با به رگبار بستن زائران در وقت نماز و با استفاده از بنزین فاجعه بزرگی را بیافریند که باید از این جوانمردان تشکر کرد.

او از نیروی مومن خدماتی و بسیجی که بدون ترس و واهمه و با دست خالی و بدون توجه به این‌که چه خواهد شد، دل به دریای ایمان و ایثار زد و با حمله به تروریست مذکور، زمینه دستگیری وی را فراهم ساخت ، قدردانی کرد.

خطیب جمعه قصرشیرین افزود: این نوع صحنه‌ها را در کمتر جایی از جهان می‌توان یافت و این ایران اسلامی و انقلابی است که فرزندانی چنین مومن و مجاهد را در دل خود خواهد پروراند.

وی ادامه داد: صحنه زیبای دیگر در دل این حادثه تلخ، اقدام افتخارآمیز کودکی خُردسال برای دفاع از پدر در هنگام حضور تروریست وحشی و سنگدل است که دنیایی از مفاهیم بلند انسانی و اسلامی را با خود به همراه داشته و دارد.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: تردیدی نداریم که ریشه همه این اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی و در اتاق‌های وضعیت و لانه‌های شوم امنیتی رژیم غاصب است ، ریشه این تحرکات و تقلاها را باید در آنجا جست و پاسخ کوبنده و مناسب را باید در جای خود به آن ها داد، دشمن باید بداند ما در هیچ شرایطی دشمن اصلی و ردپای او را گم نخواهیم کرد.

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به
آزادسازی پول‌های ایران، گفت: دیپلماسی در دنیای امروز، اختصاص به گفت‌وگو ندارد، بلکه مذاکره بدون پشتوانه قدرت سیاسی و اجتماعی، کاری بی‌فایده است، قاعده غلبه اراده ما بر اراده دشمن، این است که دشمن به این نتیجه برسد که هزینه کوتاه‌آمدن مقابل ما، کمتر از مقابله با ماست و این نیاز به‌وجود اقتدار در حوزه‌های مختلف دارد.

وی افزود: پیروزی‌های ما در فضای سیاسی و ایستادگی مردم ایران مقابل طراحی‌های پیچیده در اغتشاشات، دشمن را خاضع می‌کند.

او اظهار کرد: یکی از حوزه‌های اقتداری کشور، قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایران است، دستگیری این افراد ۲تابعیتی توسط دستگاه امنیتی، مانور عظمت امنیتی ایران بود و همین، دشمن را مجبور به آزاد کردن اموال بلوکه‌شده ایران می‌کند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: به اذعان مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها، این اتفاق یک بُرد بزرگ برای ایران تلقی می‌شود، شرایط بدِ بایدن به خاطر بی‌دستاوردی مطلق در ۲سال گذشته وی را وادار به پذیرش این توافق و مبادله کرده است ، از این رو برخی تلاش‌های رسانه‌های آمریکایی و غربی در انحراف افکار عمومی و نیز بعضی تقلاهای گروهی از رسانه داخلی که با نگاه حزبی و جناحی درصدد تقلیل وزن این موفقیت هستند را نباید جدی گرفت.

او همچنین اضافه کرد: در ایران عزیز ما، هفتاد سال پس از انقلاب مشروطه و تعریف حق رأی برای مردم ایران، به برکت انقلاب اسلامی، این حق به طور واقعی و حقیقی به مردم داده شد و انتخابات به یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زندگی سیاسی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در ایران به‌طور میانگین در هر سال، یک انتخابات برگزار شده است و هر رأیی که در صندوق‌های آراء از سوی این ملّت قهرمان ریخته شده ، پیش از هر چیز، رأی به نظام اسلامی و قانون اساسی و بیعت با رهبری بوده است.

وی گفت: انتخابات مطلوب و شایسته که مایه آبروی نظام اسلامی شود، در کلام رهبر حکیم انقلاب دارای شاخص‌هایی نظیر مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت، رقابت، قانونی و فراگیر بودن است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به رویکرد جهاد تبیینی صلح امام حسن(ع) افزود: صلح امام حسن(ع) ، تبدیل جبهه جنگ از روی زمین به زیر زمین بود ، امام حسن (ع) مبارزه را تمام نکرده ،قطع نکره و جای مبارزه را عوض کرد، نهانش کرد.

وی تصریح کرد: صلح امام حسن آتش‌بسی بود که میان او و معاویه منعقد شد، در ضمن صلح‌نامه، معاویه در تاریخ رسوا شد؛ با عمل صلح، بزرگترین دشمن معاویه - یعنی امام حسن (ع) کماکان مقتدرترین دشمن معاویه در دنیا، برای ادامه دشمنیِ خود با معاویه باقی ماند؛ حزب تشیّع تشکیل شد و زمینه انقلابهای بعدی و برافتادن و انقراض حکومت بنی‌امیه فراهم آمد و خلاصه، رابطه نسل‌های آینده با مکتب اسلام و چهره واقعی قرآن محفوظ ماند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha