۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85203072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار انگلیس به شهروندانش درباره سفر به دانمارک 

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: به دنبال قرآن سوزی در دانمارک و سوئد، انگلیس به شهروندان خود که قصد سفر به دانمارک را دارند، درباره حملات تروریستی احتمالی در این کشور هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری، انگلیس به دنبال قرآن سوزی توسط فعالان ضد اسلامی در دانمارک و سوئد که خشم مسلمانان را برانگیخته ست، روز جمعه از شهروندانش خواست هنگام سفر به دانمارک به دلیل احتمال حملات تروریستی هوشیار باشند.

وزارت خارجه انگلیس در نسخه به روز شده توصیه های سفر اتباع این کشور هشدار داد: تروریست ها احتمالا تلاش خواهند کرد حملاتی را در دانمارک انجام دهند. در این حملات ممکن است تبعیضی قائل نشوند و اماکنی را که اغلب محل تردد خارجی ها است، هدف قرار دهند.

براساس این گزارش، مقام های دانمارک تاکنون با موفقیت، برخی از حملات برنامه ریزی شده را خنثی و تعدادی را بازداشت کرده اند.

سوئد نیز گفته است که برخی از حملات را به دنبال قرآن سوزی و دیگر اقدامات علیه کتاب مقدس مسلمانان خنثی کرده است.

دولت های انگلیس و آمریکا پیشتر نیز درباره حملات تروریستی احتمالی در سوئد هشدار داده بودند. سوئد روز پنجشنبه با تغییر سطح هشدار تروریستی خود از ۳ به ۴، آن را به دومین سطح بالای امنیتی افزایش داد. سطح هشدار امنیتی در سوئد از یک تا پنج درجه بندی می شود.

روز جمعه، دولت سوئد اعلام کرد به دلیل افزایش تهدیدها علیه منافع سوئد در خارج، تدابیر امنیتی را در سفارتخانه ها و دیگر دفاتر خارجی این کشور تشدید کرده است.

رویترز افزود: دولت های دانمارک و سوئد قرآن سوزی را محکوم کرده اند و به دنبال اصلاح قوانینی هستند که ممکن است چنین اقداماتی را متوقف کند اما منتقدان داخلی مدعی اند چنین اقداماتی مستلزم رعایت حق آزادی بیان است که در قانون اساسی این کشورها از آن دفاع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha